خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شیعیان برادران ما هستند / آماده گفت وگو با مراجع شیعه هستیم

ادیان نیوز: چند هفته پیش احمد الطیب در دیدار با نخست وزیر عراق خواستار گفت وگو با مراجع دینی شیعیان برای بررسی موضوعات اختلافی شد.
وی بیان داشت که مصر و عراق با همکاری هم می توانند توطئه هایی را که علیه امت اسلامی و عربی برنامه ریزی می شود، متوقف کنند.
مهنا، مشاور شیخ الازهر مصر در این رابطه گفت: شیخ الازهر در این دیدار وعده داد مراجع شیعه را برای بررسی برخی از مسائل مورد اختلاف به دانشگاه الازهر دعوت خواهد کرد، زیرا این مسائل دستاویزی برای افزایش تفرقه شده است.
حیدر العبادی نیز ضمن اعلام طرح مشترک الازهر و حوزه علمیه نجف برای وحدت و حمایت از میانه روی و مبارزه با افراطی گری، تأکید کرد که طوایف عراقی خویشاوند یکدیگر هستند.
العبادی اظهار داشت: ما مرجعیت دینی به قدمت هزار سال داریم و این مرجعیت به همزیستی مسالمت آمیز و عدم ریختن خون مردم تشویق می کند و شهروندی را اصل و اساس می داند و با هر پرچمی غیر از پرچم عراق مخالف است.
روز گذشته نیز شیخ الازهر تأکید کرد که شیعیان برادران مسلمان ما هستند. وی با تکذیب گفته منسوب به وی که ایران با انتشار تشیع خطری برای منطقه است، گفت: فتوایی واضح و مشهور از شیخ سابق الازهر«محمد شلتوت» درباره وحدت اسلامی وجود دارد و شیعیان برادران ما هستند.
احمد الطیب تأکید کرد: نزاع ها در یمن و عراق سیاسی است و از دین به عنوان سلاح استفاده شده و دادن رنگ و بوی دینی به این درگیری ها بر خشونت آن افزوده است.
گفتنی است فتوای شیخ محمد شلتوت درباره جواز پیروی از مذاهب ریشه دار و اصیل اسلامی که شیعه دوازده امامی هم جزو آن ها است، در ۱۷ ربیع الاول سال ۱۳۷۸ قمری و در حضور نمایندگان مذهب شیعه امامی و شیعه زیدی و مذاهب چهارگانه اهل سنت صادر شد.
منبع: دانشگاه ادیان و مذاهب
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.