خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اعتراض ترکیه به جنبش ضد اسلامی پگیدا در آلمان

ادیان نیوز: احمد داوداغلو٬ نخست وزیر ترکیه٬ جنبش پگیدا (میهن پرستان اروپایی مخالف اسلامی شدن غرب) در آلمان را با دولت اسلامی مقایسه کرد و آن را قرون وسطایی و بیگانه ستیز خواند. به اعتقاد او پگیدا تهدیدی برای خود آلمان است.
داوداغلو در گفت وگویی که با روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگماینه انجام داد٬ گفت: وقتی گروه تروریستی داعش در موصل کلیساها را تخریب می کند٬ می گوید موصل شهری اسلامی است و فقط متعلق به مسلمانان است. داوداغلو گفت که این همان منطق پگیدا است که آلمان را تنها متعلق به مسیحیان می داند. این یک طرز فکر قرون وسطایی است.
داوداوغلو افزود که ترکیه بسیار نگران پگیدا است. او گفت تمایلات جنبش پگیدا برای ساخت یک جامعه منحصراً مسیحی آلمانی نه تنها تهدیدی علیه ترک ها و مسلمانان٬ که تهدیدی علیه خود آلمان است.
نخست وزیر ترکیه در سخنان خود با اشاره به سال ۱۹۲۹ و جنبش کنونی پگیدا گفت که درست مانند رکود اقتصادی سال ۱۹۲۹، در همه مسائل، گناه هر ناکامی به گردن دیگران است و این همان منطق داعش است. اشاره او به رکود اقتصادی و بیکاری عظیمی است که در ابتدای دهه ۱۹۳۰ آلمان با آن دست و پنجه نرم می کرد و ناسیونال سوسیالیست ها با استفاده از این خلأ توانستند طرفداران زیادی در میان مردم آلمان پیدا کنند.
او هم چنین در پارلمان ترکیه خطاب به مسلمانان اروپا گفت: شما تنها نیستید. ترکیه این جا است تا از شما حمایت کند.
منبع: دانشگاه ادیان و مذاهب
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.