خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بشریت منهای دین اسلام هیچ سرمایه ارزشی ندارد.

به گزارش ادیان نیوز،  آیت الله کاظم صدیقی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران با بیان این‌که تقوا مسلمانان را از گناه حفظ می‌کند اظهار کرد: بی تقوایی انسان را گرفتار دام شیطان می‌کند.
وی با بیان این‌که تقوا مراتبی دارد که نسبت به هم اولویت بندی دارند خاطر نشان کرد :‌اولویت اول تقوا رعایت امانت است.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه باید پست ها و مسئولیت ها را به اهلش بدهیم خاطر نشان کرد : این مسئولیت ها مال شخصی یک دولت ،‌وزیر یا رئیس جمهور نیست که به دلخواه خود به هر کسی پست بدهد.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان این‌که مسئولیت ها و پست ها، حقوق عامه مردم است تصریح کرد: اگر پستی را به کسی دادند که در آن کار تجربه و علم کافی را نداشت و یا فرد پایبندی نبود، روز قیامت بدهکار همه مردم هستیم.
وی ادامه داد: رعایت عدالت در دولت اسلامی به معنای جامع کلمه باید وجود داشته باشد چرا که تک تک مسئولان بدهکار خدا و خلق خدا هستند و به جای خدا مسئولیت های مردم را به عهده گرفتند و به جای پیامبر خدا در مدیریت اجتماعی سنگر نشین شدند . پس اگر اخلاق اسلامی و تعهد لازم را نداشته باشند،‌ قدر کار و مردمی که به آن‌ها مراجعه می‌کنند را ندانند، بیت المال را در مصارف شخصی بکار گیرند و از امکانات عمومی مردم به فامیل و غیر فامیل دهند و تبعیض روا دارند به حرومات الهی تعرض کرده‌اند و ظلم الهی و بدهکاری به همه مردم است.
وی تاکید کرد: مسئله امانت در امور از حساس ترین مسائل است و در روایات متعدد آمده است که به نماز و تظاهرات و شعار مردم نگاه نکنید، چرا که اینها دلیل بر دینداری نیست و اشخاصی هستند که به عبادت های شکلی عادت کردند اما این که در محتوا دیندار هستند یا نه جای سوال دارد.
صدیقی با اشاره به اهمیت راست گفتن به مردم در دینداری افراد خاطر نشان کرد : رعایت امانت از دیگر مسائل مهم در دینداری است و پست ها و مسئولیت هایی که دارند امانت مردم است و اگر انسانی امانت را مورد توجه قرار نداد و خیانت کرد ، خائن به امت و خائن به دین الهی است.
امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که پدر و مادر بودن نوعی امانت است گفت:‌ پدر و مادر باید به فرزندان خود حق پدری و مادری را ادا کنند و بالاترین حق پدری ومادری این است که نگذارند فرزندانشان در جهنم بیفتند.
وی با اشاره به این‌که اگر فرزند والدینی دچار سرطان شوند آن‌ها نگران خواهند شد در حالی که آیا سرطان دردناک تر است یا بی نمازی و بی بندو باری ؟، تصریح کرد: قرآن صریحا به ما هشدار داده است که در لبه جهنم هستید و مراقب فرزندانتان باشید.
صدیقی با اشاره به این‌که بسیاری از بچه ها امروز در دامن خانواده سالم هستند اما وقتی به مدرسه و دانشگاه می روند مصونیت ندارد گفت: بایداساتید ، روسای دانشگاه ،‌وزیر علوم و وزیر آموزش و پرورش بدانند امانت های مردم به دست آن‌ها سپرده شده و سرمایه مردم در اختیار آموزش و پرورش و دانشگاه ها است و باید محیط دانشگاه ها و مدرسه ها را محیط دین و اعتقاد به مرگ که برای اسلام عزت ساز است ، قرار دهند و دختران باید در آموزش و پرورش حیا و عفت وخودباوری یادبگیرند. چون والدین به اعتبار آن‌ها فرزندانشان را به مدرسه و دانشگاه می فرستند.
آیت الله صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران این هفته تهران نیز با بیان این‌که بهشت به سختی ها پیچیده شده است و کسی که طالب بهشت باشد باید روی هوس نامشروع خود پابگذارد، خاطر نشان کرد : آزاد بودن نفس از آزادی شیر درنده خطرناک تر است چون نفس عماره حد نمی شناسد و گناه، گناه و فساد ، فساد می آورد و بر ماست که دشمن را مهار کنیم.
وی با تاکید براین‌که لبخند به دشمن کار مومن نیست، خاطر نشان کرد : سهل انگاری در برابر دشمن کار آدم هوشمند نیست و تسلیم شدن دربرابر دشمن خلاف حکم عقل است. چون عقل فتوا می‌دهد انسان با دشمن به سختی برخورد کند.
وی با اشاره به این‌که بسیاری در بیرون از خانه اخلاق خوب اجتماعی دارند اما در خانه با اعضای خانواده ظلم می‌کنند تصریح کرد: ظلم تاریکی می آورد و برکت را می برد. پس اعضای خانواده باید با هم گرم باشند و به یکدیگر کمک کنند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اتفاق تاسف بار اهانت به پیامبر اکرم (ص) به عنوان اشرف خلایق و سند حقانیت انبیای گذشته تصریح کرد: اگر حقانیت پیامبر ما زیر سوال رود همه انبیاء زیر سوال رفته اند .
وی افزود: امروز نظامی داریم که نه شرقی و نه غربی است یعنی هم نظام حکومتی است و هم نظام اخلاقی، هم رافت و هم رحمت دارد. با دشمنانی که با ما عناد ندارند مدارا دارد . خدمت به عموم دارد ، شهادت دارد، پیشرفت و اعتقاد دارد و خدا و آخرت، پایه زندگی و نظام حکومتیشان است و این حکومت بعد از قرن ها نشان داده است که قانون زندگی درقرآن است و قوانین غربی نارسایی دارد و برای بشریت جز وبال چیزی درست نکرده است.
وی اضافه کرد: آنچه که فقیر و غنی، مسئول و غیرمسئول را در روز جمعه جمع می‌کند و در پرتوی پرچم ولایت فقیه همه را در یک جا با خدای متعال مرتبط می‌سازد، این حکومت اسلامی است که عبادت را در سطح وسیع تعریف می‌کند و نماز همه کارهای ما را با خدای منان مرتبط می سازد.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: دین اسلام اجتماع عاطفی و نورانی دینی دارد و اساس خانواده را محترم می شمارد و به روابط انسانی و سالم تاکید دارد که بر اساس عدل و احسان باشد تا جامعه را به سمت رشد پیش برند. پس چنین دینی برای بشریت افتخار است.
وی تاکید کرد : بشریت منهای دین اسلام و تعلیمات پیامبر (ص) هیچ سرمایه ارزشی ندارد.
صدیقی تاکید کرد : دین اسلام دینی است با پیامبری که پیامبر رحمت است و حتی برای دشمنان هم دلسوزی می‌کند و عاطفه قوی برای نجات بشریت دارد.
وی با اشاره به حمله تروریستی به دفتر نشریه ای که کاریکاتور پیامبر (ص) را منتشر کرده است گفت: این اقدام مقدمه ای بود که شرارت و خباثت و رذالت خود را در سطح وسیع جهانی نشان دهند و این عمل تروریستی نیز مبهم است و بعید نیست که از جانب خود آن‌ها بوده باشد تا مجوزی برای کارهای آن‌ها باشد مثل حمله به افغانستان که برای آن دنبال بهانه می گشتند.
وی تاکید کرد: دنیای غرب و مستکبرین عناد دیرینه و عمیقی با دین اسلام و ادیان توحیدی دارد و آن‌ها طراحی خطرناکی را مبنی بر اسلام هراسی و ایجاد بدبینی و نفرت عمومی انسان ها علیه پیامبر (ص) در دستور کارشان قرار دادند.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان این که تربیت تروریست و حمایت از آن‌ها مقدمه جنگ تمام عیار فرهنگی و اعتقادی با جهان اسلام بوده است خاطر نشان کرد : دنیای اسلام با همه اختلافاتی که کشورها با یکدیگر دارند اما در این مسئله جوشش غیرت بین‌المللی اسلامی به وجود آمد و در جای جای دنیای اسلام به خیابان ها ریختند و نفرت خود را اعلام کردند و در برخی کشورها از دولت خود خواستند تا سفیر فرانسه را از کشورشان بیرون کنند.
وی با بیان این‌که اتحاد مسلمانان و حضور بین‌المللی آن‌ها در جهت اعلام انزجار از اهانت به پیامبر (ص) خلاف انتظار دشمنان اسلام بود گفت:‌همه دنیا و به خصوص دولتمردان ما باید دشمن را بشناسند و بدانند که با چه کسانی طرف هستند و صحبت می‌کنند و سریک میز هستند چون اینها درندگانی هستند که به ضغیر و کبیر رحم نمی کنند و به مقدسات شما که پیامبر اکرم (ص) است اهانت می‌کنند و شما با اینها صحبت می کنید و باید عمل شما نشانه غیرت و اقتدار شما باشد ودر شرایطی که به پیامبر شما اهانت می‌کنند و بعد نخست‌وزیر کودک کش و خانه ویران کن نظام جعلی اسرائیل در راهپیمایی گروه فریبکار حضور پیدا می‌کنند، در حالی که احساسات یک میلیارد و نیم مسلمان جریحه دار شده است، مسافرت به فرانسه بدون عکس العمل مناسب به این اهانت جای سوال دارد.
وی ادامه داد: در تمام مذاکرات اول با نخست‌وزیر صهیونیست ها تماس می گیرند و به آن‌ها اطمینان می دهند که نیتشان را تضمین می‌کنند و جلوی رشد هسته‌ای ایران را می گیرند، اما اینکه ما در انظار عمومی در چنین شرایطی با آن‌ها قدم بزنیم و خوش و بش کنیم در شأن دیپلماسی نظام جمهوری اسلامی ایران نیست و ملت ما این را نمی پسندد.
صدیقی تصریح کرد: در این رابطه مقام معظم رهبری در نامه ای به جوانان آن دیار، خطی به همه کسانی که رسالت روشنگری دارند و رسانه ها، اساتید دانشگاه ،‌تریبون های تبلیغاتی و غیره دادند و رهنمودی بود که آن‌ها هم در این امر را ه حضرت آقا را در پیش بگیرند.
وی افزود:‌حضرت آقا جملات بسیار کلیدی داشتند و به گذشته ننگین دنیای غرب اشاره کردند.از جمله جنگ جهانی اول و دوم، نظام بردگی،‌اهانت به رنگین پوستان در آمریکا و جنایات آن‌ها در زندان هایشان و همچنین تجاوز به عراق و افغانستان، و نوشتند که تاریخ شما از این امور شرمنده است و هشدار دادند و از جوانان خواستند تا مسائل برایشان روشن شود.
صدیقی با اشاره به اوضاع بحرین و واکنش حکومت بحرین به درخواست مردم این کشور برای صاحب رای بودن گفت: مردم در بحرین علیه نظامی که مشروعیتی ندارد قیام کردند و در یک حرکت آرام بدون تخریب و ترور چهار سال است که با خروش و جوشش در راهپیمایی ها حضور جدی پیدا می‌کنند اما در طول این چهار سال مدعیان حقوق بشر هیچ حمایتی از آن‌ها نکرده اند اما در مقابل از کشورهایی که رای گیری و انتخابات ندارند حمایت می‌کنند.
وی با اشاره به این‌که ملت مظلوم بحرین چهار سال است که خستگی ناپذیر در صحنه حضور دارند افزود:‌گویا امروز نظام نامشروع بحرین حوصله اش به سر آمده است و عالم مجاهد و محور حرکت الوفاق را زندانی کردند که اقدامی خلاف قانون، حقوق بشر و شرع است و در این رابطه به هشدارهای شخصیت های بزرگ اسلامی اعتنا نکردند و امروز صحبت از محاکمه کردن این روحانی را می‌کنند و من به حکومت بحرین هشدار می دهم که با این حرکات زوال خود را تسریع می‌کنند. 
منبع: ایسنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.