خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

توهین به بغدادی با انفجار پاسخ داده شد و اهانت به پیامبر (ص) با سکوت!!!

ادیان نیوز: حجت الاسلام محمدمحسن مروجی طبسی، عضو گروه فِرَق تشیع دانشگاه ادیان و مذاهب در گفتگو یی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود آنکه چهره منفور گروهک تروریستی داعش نزد افکار عمومی جهان آشکار شده و جنایت های آنها بر هیچ فردی پوشیده نیست اما هنوز عده ای داوطلب عضویت در این جریان ضدبشری هستند، گفت: متاسفانه این تصور غلط و شانتاژ خبری است که توسط خودِ داعشی ها به راه افتاده و آنها ادعای افزایش نیرو به طور چشمگیر را دارند در صورتی که این تعداد افراد محدود هستند.
وی ادامه داد: با توجه به اخبار مستند رسیده از طریق ایجاد ارتباط های مستقیم با کشورهای مختلف اسلامی، مشخص شده ادعای این افزایش نیرو در سطح گسترده، جز ادعای باطلی از سوی داعش نیست و باید دانست این رویداد یک جنگ روانی است که این گروهک تروریستی در حمایت از خود به راه انداخته اند.
این پژوهشگر ضمن اراذل و اوباش خواندن نیروهای داعش، تصریح کرد: این گروهک نه تنها در میان شیعه و اهل سنت، بلکه در کل جهان اسلام هیچ جایگاهی ندارد و کانون و محل تجمعی است برای افرادی که به لحاظ روانی و اعتقادی مشکل و عقده های درونی دارند.
وی با تاکید بر اینکه نباید در مقابل این گروهک تروریستی سکوت کرد یا موضع بی طرفانه اتخاذ گرفت، ابراز کرد: متاسفانه برخی جریان های غیر شیعی در برابر جنایات داعش در خواب غفلت به سر می بردند و اکنون با آشکار شدن چهره حقیقی و کریه داعش، از این غفلت خود بیرون آمده اند.
حجت الاسلام مروجی طبسی با گذری بر تاریخ اسلام تصریح کرد: اگر بخواهیم داعش امروز را تفسیر کنیم، باید گفت این افراد همان بنی امیه دیروز است که به کودک و زن و پیر و جوان رحم نمی کرد چنانچه یکی از فرماندهان بنی امیه پیش از واقعه کربلا، به دستور معاویه به یمن یورش برد و زنان را به کنیزی گرفت و کودکان را به خاک و خون کشید و نوجوانان را به غلامی و مردان را به اسیری برده یا به قتل رساند.
وی با تاکید بر اینکه این فرهنگ توحش گرای اموی اختصاص به جنایت علیه امام حسین (ع) ندارد و ذات بنی امیه ضد انسانی است، بیان کرد: در فرهنگ بنی امیه، رحم کردن به کودکان نیز جایگاهی ندارد و حتی می توان از آنها در پیشبرد اهداف پلید خود کمک گرفت.
وی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا داعش از کودکان در عملیات های مختلف استفاده کرده و حتی اعدام های فردی را نیز گاه به آنها می سپارد، گفت: متاسفانه از آنجا که هنوز کودکان قدرت تمیز و تشخیص مناسبی ندارند، داعش از آنها سوء استفاده کرده و در راستای عملیات های انتحاری از آنها بهره کشی می کند و دیری نخواهد پایید که این افراد از حیوانات نیز در راستای اهداف خود استفاده خواهند کرد!
این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: از سوی دیگر داعش با این اقدام در صدد تربیت نسلی است که بتواند آنها را نیز وارد دنیای پلید خود کرده و در راستای اهداف ضد بشری خود، نسلی خونخوار تربیت کند.
وی در بخشی دیگر از گفتگوی خود با اشاره به توهین اخیر مجله شارلی ابدو به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) عنوان کرد: من یک سوال جدی از جریان تکفیری داعش دارم و آن اینکه چرا این گروه که ادعای بازگشت به سلف و صدر اسلام و سنت پیامبر (ص)‌ را دارند، در برابر کاریکاتور ابوبکر بغدادی جنایتکار جنگی و فردی که دستهایش به خون بی گناهان بسیاری آلوده است، واکنش از خود نشان دادند و آن خیمه شب بازی را به راه انداختند – هر چند اصل اقدام این افراد و حمله به مجله را تایید نمی کنیم – اما چرا این گروهک تروریستی در قبال توهینی که این مجله نسبت به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص)‌ حتی در حد یه سطر اعتراض و واکنشی از خود نشان نداد!
این کارشناس فِرَق تشیع با تاکید بر اینکه این حرکت نشان داد داعش ساخته دست اروپا و سرویس های امنیتی غرب است و خود این بازی را به پیش می برند، ابراز کرد: استعمار طرح خاورمیانه جدید را طراحی کرده بود و در این راستا حرکت های افراطی را بزرگترین متغیر برای رسیدن به این هدف نامشروع دانسته و بعید نیست با این اقدامات دنیا وارد جنگ جهانی صلیبی نوینی از سوی گروهی جنایتکار که خود را نماینده اسلام معرفی می کند، شویم.
حجت الاسلام مروجی طبسی خاطرنشان کرد: داعش با اقدامات خود نشان داد نه تنها در پازل دشمن بازی می کند بلکه عاملی است که با آگاهی تمام اقدام به جنایت می کند و این بیداری هر چه بیشتر مسلمانان را می طلبد.
منبع: شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.