خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مسیحیان عربستان کریسمس و سال نو میلادی را جشن گرفتند

حضور پرشور مسیحیان عربستان در روند تدارک جشن کریسمس و سال نو میلادی نشان دهنده رشد تساهل مذهبی و سرعت و دامنه تحوّل اجتماعی در حال انجام در این پادشاهی است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، خرید کریسمس و تدارک جشن میلادی توسط مسیحیان عربستان سعودی در مقایسه با همین چند سال پیش غیرقابل مقایسه است.

این نشان دهنده رشد تساهل مذهبی و سرعت و دامنه تحوّل اجتماعی در حال انجام در این پادشاهی است.

امروزه، هدایا و تزئینات جشن را می‌توان به راحتی در بسیاری از بازارها و مراکز خرید عربستان سعودی یافت، درختان کریسمس در ریاض پایتخت، آدم برفی‌ها در جدّه، و حتّی بابانوئل در الخُبَر دیده می‌شوند.

تلاش‌های حکومت آل‌سعود برای سوق دادن پادشاهی سعودی به سمت اسلام میانه‌رو باعث شده تا فضای بازی را برای پیروان دیگر ادیان فراهم کند.

جشن کریسمس در عربستان
جشن کریسمس و تسهیل خرید برای مسیحیان عربستان یکی از تحولات مهم در حوزه ادیان در عربستان سعودی محسوب می‌شود.عکس: عرب‌نیوز

این تحوّل همچنین به خرده‌فروشان محلی و پلتفرم‌های تجارت الکترونیک اجازه می‌دهد تا طیف وسیع‌تری از محصولات را به کسانی که مشتاق شرکت در جشن هستند بفروشند.

یک تبعه لبنانی مقیم عربستان سعودی به عرب‌نیوز گفت: یافتن تزئینات کریسمس در فروشگاه‌های عربستان بسیار آسان‌تر از سال‌های گذشته است. تزیینات قبلاً در عربستان سعودی در مکان‌های مخفی خاص و بعضاً در سفارتخانه‌ها وجود داشت، زیرا مجاز نبود، امّا اکنون در مراکز خرید یا مغازه‌ها موجود است.

منبع عرب نیوز
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.