خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دیدار علمای مسلمان و مسیحی در حاشیه گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه اچمیادزین

علمای مسلمان و مسیحی حاضر در نخستین دور گفت‌وگوی مشترک اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه اچمیادزین به اتفاق ظهوری، سفیر و طباطبایی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان با جاثلیق گارگین دوم رهبر دینی ارامنه دیدار کردند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، در جریان برگزاری نخستین دور گفت‌وگوی مشترک اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه اچمیادزین با موضوع «ادیان ضامن زندگی مسالمت آمیز ملت‌ها» در ارمنستان، علمای مسلمان و مسیحی حاضر در این دور از گفت‌وگوها به اتفاق ظهوری، سفیر و طباطبایی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان با جاثلیق گارگین دوم رهبر دینی ارامنه دیدار کردند.

در این دیدار، رهبر دینی ارامنه به علمای مسلمان حاضر در این دور گفت‌وگوها، خیر مقدم گفت و از تلاش‌های بخش بین‌الملل آستان قدس اچمیادزین و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان برای برنامه‌ریزی موفق انجام گفت‌وگو بین اسلام و مسیحیت ارمنی قدردانی کرد.

وی با ارائه توضیحاتی درباره وضعیت منطقه، اهمیت برگزاری این گفت‌وگوها را خاطرنشان ساخت و با تأکید بر دوستی دیرین ملت‌های ارمنی و ایرانی، برای موفقیت گفت‌وگوها آروزی موفقیت کرد.

سفیر کشورمان در ارمنستان نیز با اشاره به روابط مسلمانان ایرانی و ارامنه به عنوان نمونه‌ای از همزیستی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان الهی، ابراز امیدواری کرد که این گفت‌وگوها به تحکیم پل‌های دوستی و تفاهم بین طرفین کمک کند.

در ادامه دور اول گفت‌وگوها در سالن همایش آستان قدس اچمیادزین با سخنرانی اسقف ناتان هوانیسیان، مسئول امور بین‌الملل آستان و سفیر کشورمان در ارمنستان آغاز شد و سپس هر یک از سخنرانان به ارائه مطالب علمی خود پرداختند.

شایان ذکر است، نخستین دور گفت‌وگوی مشترک اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه اچمیادزین با موضوع «ادیان ضامن زندگی مسالمت آمیز ملت‌ها» با تدوین بیانیه مشترک به پایان رسید.

منبع سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.