خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

درخواست اتحادیه اروپا از اسرائیل برای توقف در تصرف اموال کلیسا در قدس شرقی

اتحادیه اروپا از اسرائیل خواست تا تلاش‌ها برای تصرف اموال کلیسا در قدس شرقی را متوقف کند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، کشورهای عضو اتحادیه اروپا، پس از تصرف املاک متعلق به یک کلیسا در قدس شرقی توسط شهرک نشینان نگرانی عمیق خود را ابراز کردند.

نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین و رؤسای نمایندگی‌های کشورهای عضو در بیت المقدس و رام الله در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: اعضای سازمان اسرائیلی «العاد» در ۲۷ دسامبر با همراهی پلیس اسرائیل، ملکی را در منطقه «وادی حلوه» در سلوان که «پاتریارک نشین ارتدوکس یونانی» برای چندین دهه آن را در قدس اجاره داده است، تصرف کردند.

شهرک نشینان همچنین زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع را در شهر سلوان در جنوب مسجد الاقصی تصرف کردند و اطراف آن را تحت حفاظت پلیس اشغالگر دیوار کشیدند.

هیئت‌های اتحادیه اروپا در قدس و رام الله نگرانی عمیق خود را از عواقب این اقدام بر حقوق مالکیت پاتریارک نشین ارتدکس یونانی و کلیساهای مسیحی در شهر قدیمی قدس ابراز و خاطرنشان کردند که توقف تلاش برای تصرف اموال کلیساهای مسیحی امری ضروری است، زیرا آنها تهدیدی جدی برای همزیستی مسالمت آمیز میان سه دین آسمانی در قدس هستند.

در این بیانیه همچنین آمده که اتحادیه اروپا حفاظت از اماکن مقدس از جمله اماکن مسیحی و همچنین حفظ و احترام به جایگاه ویژه قدس و شهر باستانی آن توسط همگان را خواستار است.

شهرک نشینان در سال های اخیر چندین ملک متعلق به کلیسا را در قدس شرقی تصرف کرده‌اند.

انجمن شهرک سازی العاد یکی از ثروتمندترین انجمن های غیردولتی در اسرائیل است که بر حدود ۷۰ کانون شهرک سازی در سلوان نظارت دارد که بیشتر آنها در وادی حلوه، نزدیک ترین منطقه به الاقصی واقع شده‌اند. همچنین حفاری‌های اسرائیل در منطقه را تامین مالی می‌کند.

منبع میدل ایست
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.