خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تدریس هولوکاست در امارات | گامی جدید برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل

امارات متحده عربی در سال ۲۰۲۲ و به سفارش دولت ترامپ عادی‌سازی روابط با اسرائیل را آغاز کرد و اقدام تازه این کشور در تدریس هولوکاست در مدارس امارات در این راستا قابل توجیه است.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “آسوشیتدپرس”؛ سفیر امارات متحده عربی در آمریکا گفت قرار است به‌زودی تدریس هولوکاست در مدارس این کشور آغاز شود.

هولوکاست قرار است در کلاس‌های تاریخ مدارس ابتدایی و متوسطه در سراسر امارات متحده عربی تدریس شود.

سفارت امارات در آمریکا اما جزئیاتی در این مورد اعلام نکرد و مقامات آموزشی امارات- فدراسیونی متشکل از هفت شیخ- این اعلام سفارت خود را تأیید یا رد نکرد.

امارات متحده عربی در سال ۲۰۲۲ و به سفارش دولت ترامپ روابط خود با اسرائیل را عادی ساخت و اقدام تازه این کشور در تدریس هولوکاست در مدارس امارات در این راستا قابل توجیه است.

سفیر امارات متحده عربی در آمریکا با اشاره به عادی‌سازی روابط این کشور با اسرائیل در توئیتی نوشت: “در راستای پیمان‌های تاریخی ابراهیمی، امارات متحده عربی اکنون هولوکاست را در برنامه درسی مدارس ابتدایی و متوسطه خود می‌گنجاند.”

باید گفت به دنبال عادی‌سازی روابط امارات متحده عربی با اسرائیل کشورهای بحرین و مراکش نیز روابط خود را با اسرائیل عادی ساختند.

سفیر دبورا لیپستاد، فرستاده ویژه ایالات‌متحده برای نظارت و مبارزه با یهودستیزی، در توییت خود از این اعلامیه تمجید کرد.

لیپستاد نوشت:”آموزش هولوکاست برای انسانیت ضروری ست اما بسیاری از کشورها طی سالیان طولانی به دلایل سیاسی از این کار سر باز زده‌اند.”

وی افزود از امارات متحده عربی به خاطر برداشتن این  گام تشکر می‌کند و از کشورهای دیگر نیز انتظار دارد به‌زودی این اقدام را روی دست‌گیرند.

این اعلام در حالی مطرح می‌شود که “انجمن گروه‌های کاری Negev” که از دل عادی‌سازی روابط با اسرائیل بیرون آمده روز دوشنبه در ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی، شروع به کارکرد و مقاماتی از بحرین، مصر، اسرائیل، مراکش، امارات متحده عربی و امریکا قرار است در آن حضور یابند.

در این میان مصر ازجمله کشورهایی ست که چندین دهه با اسرائیل روابط دیپلماتیک دارد.

از سویی هم بر اساس ادعاهای مطرح‌شده، هولوکاست روایت کشتار سامانمند نزدیک به شش میلیون یهودی در اروپا توسط آلمان نازی در جریان جنگ جهانی دوم هست. رژیم اسرائیل در سال ۱۹۴۸ و پس از قضیه هولوکاست و اشغال سرزمین‌های فلسطین با اعطای تابعیت به تک‌تک یهودیان از سراسر دنیا حکومت یهودی ایدئال خود را تشکیل داد.

دیگر کشورهای عربی اما از به رسمیت شناختن اسرائیل به دلیل اشغال سرزمین‌های فلسطین امتناع کرده‌اند. سرزمین‌های فلسطین در حالی از سوی اسرائیل اشغال‌شده که فلسطینی‌ها این سرزمین‌ها را برای آینده کشور خود مهم ارزیابی می‌کنند.

این اعلام امارات متحده عربی در حالی صورت می‌گیرد که بسیاری از کشورها و سازمان‌های اسلامی یورش هفته قبل وزیر امنیت ملی دولت تازه اسرائیل به مسجدالاقصی و صحن مقدس را محکوم کرده‌اند.

یهودی‌های صحن مقدس را “کوه معبد” می‌نامند و آن را مقدس‌ترین ساحت در دین خود برمی‌شمارند. به باور یهودی‌ها بسیاری از معابد کتاب مقدس درگذشته در این ساحت واقع‌شده بوده است. امروزه اما مسجدالاقصی به‌عنوان سومین مکان مقدس در اسلام در این ساحت قرارگرفته است.

از زمان اشغال این ساحت توسط اسرائیل، یهودی‌ها اجازه بازدید از این صحن رادارند اما نمی‌توانند در آن عبادت کنند.

خبر اصلی «تدریس هولوکاست در مدارس امارات متحده عربی» را اینجا بخوانید.

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.