خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تسخیری: جامعه دانشگاهی و آزادی‌خواه سراسر جهان در مقابل تنش‌زایی‌های مذهبی بایستد

در پی اهانت مجله شارلی ابدو؛

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تسخیری «معاون ارتباطات و امور بین‌الملل دانشگاه ادیان و مذاهب» با اشاره به اهانت مجله شارلی ابدو به مقدسات مسلمانان، مطرح کرد: ما از جامعه دانشگاهی و آزادی‌خواه در سراسر جهان و بخصوص اروپا می‌خواهیم تا در برابر این تلاش‌های تنش‌زا که موجب شورش و غضب میلیون‌ها انسان می‌گردد، بایستند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد مهدی تسخیری معاون ارتباطات و امور بین‌الملل دانشگاه ادیان و مذاهب امروز ۱۹ دی‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران در پی اهانت مجله شارلی ابدو به مقدسات مسلمانان و مقام منیع ولایت و مرجعیت دینی گفت: بدون شک توهین صورت گرفته نسبت به مرجعیت شیعه و رهبری به‌عنوان یک حرکت نژادپرستانه است، و مقدسات و احساسات میلیون‌ها انسان را جریحه‌دار نموده است.

معاون ارتباطات و امور بین‌الملل دانشگاه ادیان و مذاهب بیان کرد: گرچه این عمل از یک مجله کم‌ارزش و کم شمار سرزده است، اما همان‌گونه که از سابقه این مجله پیداست، بر اساس یک طرح حساب‌شده‌ای،گاه و بی‌گاه فتنه سازی کرده، و جامعه بشری را دچار چالش کرده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تسخیری ادامه داد؛: جامعه اسلامی هرگز اهانت این مجله به شریعت اسلامی و پیامبر بزرگوار اسلام در شماره‌های ۱۰۱۱ و ۱۱۷۸ را فراموش نمی‌کند، اقدامی که موجب اعتراض صدها میلیون مسلمان در اقصی نقاط ممالک اسلامی و جهانی و منجر به فوت انسان‌های بی‌گناه چه در غرب و چه در جهان اسلام شد.

معاون ارتباطات و امور بین‌الملل دانشگاه ادیان و مذاهب با انتقاد از رفتار دوگانه غرب در مواجهه با شعار آزادی بیان و اندیشه گفت: گرچه ظاهر این حرکت نوعی دفاع از آزادی بیان توسط‌ روسای جمهور غرب عنوان‌شده و فروش این مجله را به شمار ۸ میلیونی رساند، اما حقیقت امر،چیز دیگری بود و آن دین‌ستیزی است ولا غیر.

وی بابیان این‌که این هفته‌نامه اخیراً به آلت دست صهیونیست‌ها تبدیل‌شده و به هیچ دین و آیین(اعم از ادیان ایراهیمی و غیرابراهیمی) رحم نمی‌کند گفت: این نشریه هرگز جرات ذکر جنایت‌های صهیونیست‌ها و یا رهبران آن‌ را ندارد، و اگر در یک مورد هم اقدامی صورت گرفت، عنصر مزبور را اخراج و به دادگاه‌های کذایی کشاندند.

توهین مجله شارلی ابدو
حجت الاسلام تسخیری: برخلاف خط‌مشی و شعار این هفته‌نامه (که مدعی چپ‌گرایی و طنزآمیز و ضد نژادپرستی است)، توهین به مقام رهبری یک عمل پست و بزدلانه است.

معاون ارتباطات و امور بین‌الملل دانشگاه ادیان و مذاهب با تأکید بر این‌که طرح ‌جدیدی از سوی سلطه سیاسی غرب در دستور کار آن‌ها گرفته و آن مبارزه با نماد سلطه‌ستیزی در جهان معاصر یعنی مرجعیت و رهبری اسلامی است گفت: حال که توطئه‌های مختلف اقتصادی و نظامی و کودتاهای نرم، و ایجاد آشوب‌ها به ثمر نرسیده، سلطه سیاسی غرب هدف خویش ‌را متوجه رهبری سلطه ستیز جهان معاصر کرده، اگرچه این اقدام موهن ‌توسط یک مجله طنز دون‌پایه انجام‌گرفته است، اما رسانه‌ها و سایت‌ها و وبگاه‌ها و نشریات گوناگون تحت امر مستقیم و غیرمستقیم لابی صهیونیست‌ها، به‌عنوان نقل خبر آن‌ها به‌صورت گسترده در سراسر دنیا منتشر کرده‌اند، به تصور آنکه با این کاریکاتورهای احمقانه، عظمت و استواری و اقتدار حامی مستضعفان را دچار تزلزل نمایند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: ما از جامعه دانشگاهی و آزادی‌خواه در سراسر جهان و بخصوص اروپا می‌خواهیم تا در برابر این تلاش‌های تنش‌زا که موجب شورش و غضب میلیون‌ها انسان می‌گردد بایستند، و اجازه ندهند عده‌ای مزدور صهیونیست، و یا سلطه‌طلب، در قالب و یا به بهانه دفاع از آزادی بیان،دست به افعال نژاد پرستانه بزنند،و هزینه‌های سنگینی بر پیشینه فرهنگی وتمدنی ومادی غرب تحمیل کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تسخیری ادامه داد: امروز غرب و بخصوص اروپا در شرایطی نیست تا جهان اسلام را پس از توهین به مرجعیت‌های دینی،در برابر خود ببیند و ما خود می‌دانیم که توطئه صهیونیست‌ها امروزه با شعارهای دروغین دفاع از آزادی بیان،و حقوق بشر و حقوق زن،و مبارزه با افراطی‌گری، راه به‌پیش نمی‌برد، تلاش آن‌ها این است که شعور و احساسات مسلمانان را جریحه‌دار کنند، تا جهان را وارد چالشی جدید کنند،چون زندگی و دوام بقای صهیونیست‌ها با برافروختن جنگ‌ها و تنش‌ها امکان‌پذیر است.

این فعال عرصه بین‌الملل بیان کرد: امروزه دین‌ستیزی مهم‌ترین شعار و راهکار صهیونیست‌ها و رسانه‌های جیره‌خوار آن‌هاست،کاریکاتورهای مبتذل، فحاشی، و بی‌احترامی به شعارهای مقدس و شخصیت‌ها و رهبران مورداحترام مسلمانان را سرلوحه خود قرار داده‌اند تا شاید ره به‌جایی ببرند.

وی در پایان گفت: ما بر این باوریم که جامعه دانشگاهی درصحنه بین‌الملل این تلاش مذبوحانه صهیونیست‌ها را پس می‌زند، تا از حیثیت و اعتبار تمدنی و فرهنگی خویش پاسداری کند.

منبع روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.