خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بازید شخصیت‌های مذهبی ۱۴ کشور اسلامی از سین‌کیانگ چین

گروهی از شخصیت‌ها و علمای اسلامی از منطقه خودمختار سین‌کیانگ چین بازدید کردند تا به درک بهتری از شرایط زندگی اویغورها در این کشور دست یابند. این سفر بنا به دعوت دولت چین با هدف شفاف سازی در خصوص مسائل مرتبط با استان سین کیانگ انجام شده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، ریاست این گروه ۳۰ نفره در سین‌کیانگ چین برعهده علی رشید عبدالله علی النعیمی رییس شورای جوامع مسلمان جهان بود و ۳۰ نفر از شخصیت‌های و علمای اسلامی از ۱۴ کشور از جمله امارات، عربستان سعودی، مصر، سوریه، بحرین، تونس و بوسنی و هرزگوین در آن حضور داشتند.

«ما ژین گرویی» رییس حزب کمونیست در این منطقه از این هیات به عنوان اولین هیاتی که در سال ۲۰۲۳ از منطقه خودمختار سین‌کیانگ بازدید می‌کند، استقبال کرد. کشورهای غربی و آمریکا به طور پیوسته در حال پخش شایعه در خصوص این منطقه هستند تا بر روابط چین با کشورهای اسلامی تاثیر بگذارند.

عبدالله صالح آل عبید، وزیر سابق آموزش و پرورش عربستان سعودی نیز که از دیگر اعضای این گروه بود، بعد از دیدار با رییس حزب کمونیست در این منطقه و بازدید از نمایشگاه مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی گفت: از دیدن حملات تروریستی در منطقه سین کیانگ احساس اندوه می‌کنم.

این هیات همچنین برای درک بهتر از شرایط مسلمانان در این منطقه، روز گذشته از اتحادیه اسلامی منطقه‌ای، موسسه اسلامی سین‌کیانگ و برخی از مساجد ارومچی مرکز استان سین‌کیانگ بازدید کردند.

منبع ایرنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.