خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رهبر حزب الله لبنان: دولت فرانسه باید نشریه شارلی ابدو را بابت توهین به رهبری شیعیان جهان مجازات کند

سید حسن نصرالله «رهبر حزب الله لبنان» انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز نشریه شارلی ابدو فرانسه نسبت به شخصیت آیت‌الله خامنه‌ای «رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران» را محکوم کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “آسوشیتدپرس”؛ رهبر حزب الله لبنان با صدور اعلامیه‌ای انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز به رهبر انقلاب اسلامی ایران را یک عمل زشت از سوی هفته‌نامه شارلی ابدو عنوان نمود.

در اعلامیه حزب الله لبنان تأکید شده آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، رهبر معنوی میلیون‌ها شیعه متدین در سراسر جهان از جمله لبنان می‌باشد و شارلی ابدو با این اقدام در حقیقت شخصیت معظم له را هدف قرار داده است.

دولت فرانسه اما در این مورد اظهار نظری نکرده است.

از سویی هم انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز به اسلام و شخصیت‌های اسلامی از سوی هفته‌نامه شارلی ابدو فرانسه سابقه طولانی دارد و این نشریه بارها با چنین اقدامات زشتی به مسلمانان جهان توهین کرده است.

طی سال‌های اخیر دفتر هفته‌نامه شارلی ابدو بارها مورد حمله قرار گرفته است. در سال ۲۰۱۵ میلادی دفتر این نشریه هدف یک حمله تروریستی قرار گرفت و دوازده کاریکاتوریست آن کشته شدند.

سید حسن نصرالله در این اعلامیه توهین به رهبری انقلاب اسلامی ایران را توهین به کل یک ملت خوانده و از دولت فرانسه خواسته کسانی که در پشت پرده نشر کاریکاتورهای توهین‌آمیز به رهبری شیعیان جهان از سوی هفته‌نامه شارلی ابدو قرار دارد را مجازات کند.

وی تأکید کرد: فرانسه نباید در این توهین بزرگ همراه باشد.

این در حالی‌ست که اعضای حزب الله لبنان، حضرت آیت الله خامنه‌ای را رهبر مذهبی خود می‌دانند.

هفته‌نامه شارلی ابدو قبل از این علاوه بر نشر کاریکاتورهای توهین‌آمیز به اسلام و مسلمانان در مورد “کودکان مرده مهاجر، قربانیان ویروس کرونا، نئونازی‌ها، پاپ‌ها، رهبران یهودی و دیگر شخصیت‌های عمومی” نیز کاریکاتورهای زشت منتشر کرده بود.

این نشریه در حالی به بهانه آزادی بیان دست به نشر کاریکاتورهای توهین‌آمیز می‌زند که هیچ پایبندی نسبت به قوانین “محدود کننده محتویات نفرت پراکنانه در فرانسه” از خود نشان نمی‌دهد.

این هفته‌نامه خود را مدافع دموکراسی می‌داند اما همواره با کاریکاتورهای صریح جنسی خود به همگان توهین کرده است.

خبر اصلی «بیانیه رهبر حزب الله لبنان در پی اهانت نشریه شارلی ابدو» را اینجا بخوانید.

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.