خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اندیشه تمدنی امام خمینی (ره) منجر به بازگشت همه ادیان به دین شد

در آیین رونمایی کتاب روح‌الله مطرح شد:

تأثیرگذاری امام خمینی (ره) فراتر از تغییر یک نظام سیاسی بود و نگاه فکری و تمدنی ایشان در دنیا منجر به بازگشت به دین در همه ادیان شد. به‌زعم یک نویسنده آمریکایی، پس از انقلاب اسلامی، یهودی‌ها یهودی‌تر و مسیحی‌ها، مسیحی‌تر شدند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در آیین رونمایی کتاب روح‌الله که در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در حال برگزاری است، ضمن تهنیت به مناسبت فرارسیدن میلاد فرخنده حضرت زهرا(س) و حضرت امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: از نویسندگان کتاب روح‌الله و تفسیر آفتاب که برای شناسایی هر چه بیشتر شخصیت امام خمینی (ره) تلاش کردند، سپاسگزارم.

وی افزود: حضرت روح‌الله در دوره‌ای ستاره پرفروغی شد و درخشید در عالمی که دین در حال سرکوب شدن بود، و جریان فراماسونری حکم‌فرما بود. بن‌مایه آن‌هم نفی معرفت زایی دین بود. به کنج کنیسه‌ها و کلیسا و یکشنبه راندن دین بود. در این میان امامی ظهور کرد که قرائت اشتباه از دین و اسلام را نفی کرد.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: حضرت امام(ره) هم با وادادگی مسلمانانی که به دنبال مشروعیت زایی برای مکتب‌های برآمده از بحران‌های سیاسی غرب بودند، مسلمانی که برای نجات اسلام به اتصال دین مبین به یکی از این مکاتب در تلاش و دچار التقاط بودند، حضرت امام خمینی این التقاط را نقض کردند. و از سوی دیگر با مسلمانی که با جامع نگاه کردن به دین یک تحجر به مرگ دین می‌رسید، خط بطلان بر این تحجر کشیدند.

وی اضافه کرد: تأثیرگذاری امام خمینی (ره) فقط مربوط به کشور ما نیست و فراتر از تغییر یک نظام سیاسی بود. نگاه فکری و تمدنی در دنیا بنیان‌گذاری کرد که منجر به بازگشت به دین در همه ادیان شد. به‌زعم یک نویسنده آمریکایی، پس از انقلاب اسلامی، یهودی‌ها یهودی‌تر و مسیحی‌ها، مسیحی‌تر شدند.

امام خمینی و ادیان
حجت‌الاسلام رستمی در آئین رونمایی از کتاب روح الله از علاقه‌مندان اسلام ناب و دلسوزان و مشتاقان به امام و انقلاب خواست با تحریف اندیشه حضرت امام خمینی مقابله کنند.

وی اظهار کرد: خیلی‌ها به دنبال خاموش کردن شعله‌ای هستند که حضرت امام (ره) روشن کردند. همان‌طور که عده‌ای به دنبال تحریف اسلام ناب محمدی بودند در حال حاضر عده‌ای به دنبال تحریف حضرت امام(ره) هستند. یکی از این راه‌ها تحریف است، به دنبال تحریف امام هستند به‌زعم آن‌ها همان‌طور که تحریف اسلام جواب داد، بار دیگر می‌توانند نتیجه بگیرند و این بار هدفشان تحریف امام (ره) را تحریف کنند.

حجت‌الاسلام رستمی در پایان خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان اسلام ناب و دلسوزان و مشتاقان به امام و انقلاب باید با این رویکرد مقابله کنند.

منبع آنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.