خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

یهودی ستیزی و تروریسم اسلامی معضل اصلی روزگارند!

به گزارش ادیان نیوز، ۲۷ ژانویه مصادف است با روز جهانی هلوکاست. روزی که در سال ۲۰۰۵ با اعمال فشار صهیونیست ها جنبه جهانی پیدا نمود.

در سالروز هلوکاست بسیاری از رهبران جهان نسبت به آنچه که توسط آلمان نازی رخ داد ابراز انزجار نموده و خواستار مقابله با یهودی ستیزی شده اند. در همین راستا آنگلا مرکل صدراعظم آلمان به اظهار نظر پرداخته و بر ضرورت مقابله با افکار یهودی ستیزانه تاکید کرده است.

از زمان اتمام جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۵ تا کنون یهودی ها و دول غربی مدعی کشتار ۶ میلیون یهودی توسط دولت نازی ها در خلال جنگ دوم جهانی هستند، واقعه ای که از آن به هلوکاست نام می برند. حساسیت در رابطه با آنچه هلوکاست نامیده می شود به گونه ای است که دولت های اروپایی تا کنون از هرگونه تحقیقی در زمینه صحت یا عدم صحت این واقعه یا تعداد دقیق کشته ها در این زمینه ممانعت به عمل آورده اند، امری که بر ابهام محققین در این زمینه افزوده است.

مرکل در سخنانی در سالروز واقعه هلوکاست در میان برخی بازماندگان آن حادثه مدعی وجود برخی افکار یهودی ستیزانه در سطح این کشور شده است. وی اظهار داشته که متاسف است که همچنان و با وجود گذشت ۷۰ سال از وقوع فاجعه هلوکاست همچنان برخی افکار یهودی ستیزانه در سطح آلمان وجود دارد. گفته می شود که قریب به یک صد هزار یهودی در آلمان ساکن اند، یهودیانی که برغم کوچکی جمعیت آنها به نسبت کل جامعه آلمان از موقعیت های منحصربفرد مالی، سیاسی و اجتماعی برخوردارند. حال بایستی دانست که چگونه در چنین جامعه ای روحیه یهودی ستیزانه وجود دارد. دولت آلمان با گذشت هفتاد سال از پایان جنگ جهانی دوم همچنان مقادیر خسارت های مالی به یهودیان برجای مانده از آن واقعه و یا خانواده های آنها پرداخت می نماید.

درست در ۲۷ ژانویه ۱۹۴۵ بود که نیروهای اتحاد جماهیر شوروی با تصرف اردوگاه آشویتس از دست نازی ها، مدعی وجود جنایت های بزرگ در سطح آن شده اند. اردوگاه فوق در کشور لهستان بود و در نزدیکی مرز آلمان فعلی قرار دارد. به گفته ی نیروهای اتحاد جماهیر شوروی قریب به یک میلیون و چند صدهزار اسیر در این اردوگاه آوارگان قرار داشته که در اثر وخامت وضعیت جسمی شان کشته شده اند.

فارغ از صحت یا عدم صحت کشتار دسته جمعی یهودی ها (بواسطه نژادشان)، قریب به ۵۰ میلیون تن در خلال جنگ جهانی دوم کشته شدند. تاکید مکرر بر کشتار دسته جمعی یهودی ها فضایی مساعد را برای این قوم فراهم ساخت تا با تکیه بر اندیشه تئودور هرتزل بنیانگذار صهیونیسم و تهییج افکار عمومی بین المللی مبنی بر مظلومیت این قوم، فضا را برای ایجاد یک ملت برای یهودی ها فراهم سازند. حضور یهودی ها در سه هزار سال پیش در سرزمین های فلسطینی دستاویزی مذهبی برای صهیونیست ها مهیا ساخت تا با تاکید بر آموزه ی بازگشت به ارض موعود شرایط را برای اشغال سرزمین فلسطین فراهم سازند. امری که در سال ۱۹۴۸ و درست سه سال پس از واقعه هلوکاست و با تاسیس رژیم صهیونیستی جامعه عمل به خود پوشاند.

مدعیان هلوکاست بر این باورند که در  آشویتس، یک میلیون یهودی در اردوگاه های کار اجباری و کوره های آدم سوزی کشته شده اند. بزرگداشت این مسئله هر ساله و به شکلی پررنگ برگزار می گردد. رهبران چند کشور از جمله فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه، یواخیم گواک رئیس جمهور آلمان و پترو پوروشنکو رئیس جمهور اوکراین در مراسم امسال این واقع حضور پیدا خواهند کرد.

صدر اعظم آلمان در مراسم فوق افزود: دو معضل بزرگ روزگار ما تروریسم اسلامی و یهودی ستیزی است که خودشان را در حملات پاریس که هفده نفر از جمله چهار یهودی را به کام مرگ فرستاد، به خوبی نمایان ساختند.

مقابله با آنچه در لحن رهبران غربی یهودی ستیزی نامیده می شود همواره با تاکید بر خطر اسلامگرایان همراه بوده است. رهبران غربی در پی آنند که با تاکید بر خطر اسلامگرایان افراطی اولا زمینه توجیه اقدامات جنگ افروزانه خویش در سطح منطقه خاورمیانه را فراهم نموده و ثانیا همواره اسرائیل را در جایگاه مظلوم  نشان داده که نیاز به حمایت کشورهای غربی دارد.

حوادث پاریس توسط عناصر تندروی اروپایی که وابستگی فکری به القاعده و داعش دارند صورت پذیرفته است. عناصری که بدون سخت گیری کشورهای اروپایی در سال های اخیر به راحتی به سوریه و عراق رفت و آمد داشتند. بازگشت این افراطیون اروپایی اکنون دامان امنیت کشورهای فوق را گرفته است. کشورهای غربی جهت سقوط بشار اسد مانع از خروج شهروندان خود به سمت سوریه نشدند. حال این عناصر دست ساخته از سوی مرکل و اولاند به نام تروریسم اسلامی شناخته می شوند.

وزیر خارجه آلمان نیز در رابطه با سالروز واقعه هلوکاست به ارسال بیانیه ای برای یهودیان مبادرت ورزیده و از دوستی دیرینه دولت آلمان و اسرائیل به نیکی یاد کرده است.

یهودیان ساکن آلمان نیز از فرصت به وجود آمده حداکثر استفاده را نموده اند. یوزف شوستر، رئیس شورای مرکزی یهودیان آلمان که در این مراسم حضور یافته بود، در بیانیه ای تاکید کرد حملاتی که در جامعه آلمان از طرف افراط گرایان مسلمان متوجه یهودیان است، به خطر جدیدی برای جامعه یهودیان این کشور تبدیل شده است و هیچ کس حق ندارد چشم خود را به روی این پدیده ببندد.

ممانعت از تحقیق درباره هلوکاست و یا انکار آن، پیامدهای سنگینی را برای محققین در این زمینه در پی داشته است. روژه گارودی نویسنده سرشناس فرانسوی به دلیل انکار این واقعه بر اساس برخی مستندات به چند سال زندان محکوم گردید. این در حالی است که دولت های غربی متکی بر اندیشه ی لیبرالیسم قائل به آزادی بیان بوده و از به چالش کشیدن هر حوزه ای ابا ندارند. در آخرین مورد از ادعاهای دولت های لیبرال غربی، سردمداران آنها اهانت به ساحت پیامبر را در یک نشریه فرانسوی نمونه ای از آزادی مطبوعات در جامعه خود دانسته اند.

منبع: فرهنگ نیوز

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.