خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاپ فرانسیس: مجمع عمومی اسقف‌های کلیساهای کاتولیک در ماه سپتامبر جاری برگزار می‌شود

پاپ فرانسیس «رهبر کاتولیک‌های جهان» زمان برگزاری مجمع عمومی اسقف‌های کلیساهای کاتولیک را اعلام نمود.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “واتیکان‌نیوز”؛ پاپ فرانسیس روز یک‌شنبه در “دعای آنجلوس” خطاب به جامعه مسیحیان حاضر در میدان سنت‌پیتر اعلام کرد: قبل از مجمع عمومی اسقف‌های کلیساهای کاتولیک، مراسم احیاء و دعای کلیسایی برای سپردن کار اسقف‌ها به خداوند برگزار می‌شود.

پاپ فرانسیس “هفته سنتی دعای کلیسایی” که هر ساله از هجدهم تا بیست و پنجم ژانویه برگزار می‌گردد را برای وحدت و انسجام میان جامعه مسیحیت بسیار مهم ارزیابی کرد.

وی ادامه داد: هفته دعای کلیسایی امسال بر اساس فرموده “اشعیا نبی” با شعار “خوبی کن و عدالت را جست و جو نما!” برگزار می‌شود.

پاپ مراتب شکرگزاری خود به درگاه خداوند بابت هدایت انسان‌ها به سوی همدلی و اخوت را به جای آورد و از روح القدس خواست با هدایای خود انسان‌ها را به سوی روشنی و سعادت راهنمایی کند و حمایت خود از آن‌ها را دریغ نکند.

پاپ فرانسیس تأکید کرد: میان تغییرات سینودی کلیساها (تغییرات و اصلاحاتی که پس از برگزاری مجمع عمومی اسقف‌های ایجاد می شود) و اتحاد جامعه مسیحیت ارتباط وجود دارد و به همین دلیل مراسم “شب زنده داری دعای کلیسایی” روز شنبه سی ام سپتامبر در میدان سنت پیتر برگزار می شود.

به گفته پاپ در این مراسم کار اسقف های شانزدهمین مجمع عمومی اسقف های کلیساهای کاتولیک به خداوند سپرده می شود.

پاپ همچنین  خطاب به جوانانی که در این مراسم شرکت می کنند، گفت در طول هفته دعای کلیسایی برنامه های خاصی از سوی انجمن تعزیه(انجمنی کلیسایی متشکل از صدها برادر کاتولیک و پروتستان) برای جوانان در نظر گرفته شده است.

رهبر مذهبی کاتولیک های جهان  گفت:”از همین لحظه به بعد از تمام برادران و خواهران از تمام شاخه های مسیحیت دعوت می کنم در  اجتماع “مردمان خداوند” شرکت کنند.

باید گفت در مجمع عمومی اسقف های کلیساهای کاتولیک، اسقف های مسیحی از شرق و غرب گرد هم می آیند تا به مسائلی چون آموزه(ایمان) و انظباط(عمل) رسیدگی کنند. شورای عمومی اسقف های کاتولیک در سطح جهانی برگزار می شود و در آن همه کاردینال‌ها، پاتریارک‌ها، اسقفان و آباى برجسته مجموعه‌هاى رهبانى از سرتاسر جهان شرکت مى‌کنند.

خبر اصلی «برگزاری مجمع عمومی اسقف‌های کلیساهای کاتولیک به دستور پاپ فرانسیس» را اینجا بخوانید.

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.