خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تسلیت پاپ فرانسیس در پی کشته شدن ۷۰ تَن در حادثه سقوط هواپیما مسافربری نپال

پاپ فرانسیس «رهبر کاتولیک‌های جهان»، کشته شدن هفتاد تَن در حادثه سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری در نپال را به رئیس‌جمهور و مردم این کشور تسلیت گفت.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “واتیکان نیوز“؛ پاپ فرانسیس با ارسال پیام تلگرامی، مراتب تسلیت و تعزیت خود با “بیدیا دیوی بانداری”، رئیس‌جمهور نپال و مردم این کشور را اعلام نمود و برای کشته‌شدگان این حادثه وحشتناک از درگاه خداوند مغفرت و آمرزش طلبید.

یک فروند هواپیمای مسافربری مدل “ای تی آر ۷۲” متعلق به شرکت هواپیمایی “یتی” که روز یک‌شنبه هفته جاری از کاتماندو به مقصد پوخارا در پرواز بود هنگام نشست در فرودگاه جدید منطقه توریستی پوخارا در شمال نپال سقوط کرد.

در این حادثه نزدیک به هفتاد تَن از شهروندان کشورهای مختلف ازجمله روسیه، کره جنوبی، هند، ایرلند، آرژانتین و فرانسه کشته شدند.

پیام تسلیت و تعزیت پاپ فرانسیس در شبکه کچازی تلگرام خطاب به رئیس‌جمهور و مردم نپال که از سوی کاردینال “پیترو پارولین”، وزیر امور خارجه واتیکان امضاشده بود، روز دوشنبه ارسال شد. پاپ فرانسیس در این پیام، خود را در عزای قربانیان این حادثه دل‌خراش شریک دانست.

این حادثه دل‌خراش‌ترین سانحه هوایی در سه دهه اخیر در نپال عنوان‌شده است.

به گفته سخنگوی خطوط هوایی “یتی” چهار خدمه هواپیما و چندین شهروند خارجی شامل “پنج شهروند هندی، چهار شهروند روسی، دو شهروند کره جنوبی و یک شهروند از کشورهای ایرلند، استرالیا، آرژانتین و فرانسه” در این سانحه هوایی جان خود را از دست دادند.

پاپ فرانسیس در پیام ارسالی خود از خداوند برای کشته‌شدگان مغفرت، برای زخمی‌ها بهبودی فوری و برای داغداران این حادثه رحمت و صلح خواستار شد.

شاهدان عینی حادثه به رویترز گفتند هواپیما در مسیر یک نشست عادی قرار داشت اما به‌یک‌باره به چپ منحرف شد و سقوط کرد.

تلاش امداد گران برای یافتن سه مفقودی این حادثه در میان تکه‌های هواپیما در یک دره سیصد متری ادامه دارد و گروه‌های جست‌وجو اطلاعات پرواز و صداهای ضبط‌شده کابین خلبان را بررسی کرده‌اند. به نظر می‌رسد سه مفقودی این حادثه جان‌باخته باشند.

باید گفت از چهارده مرتفع‌ترین رشته‌کوه دنیا هشت رشته‌کوه آن ازجمله “اورست” در نپال قرار دارد و هرساله جهانگردان زیادی از سراسر دنیا به خاطر پیست پیاده‌روی آناپورنا به شهر پوخارا در این کشور سفر می‌کنند.

خبر اصلی «پاپ فرانسیس سانحه سقوط هواپیمای مسافربری نپال را به خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت» را اینجا بخوانید.

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.