خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کوه خواجه سیستان و بلوچستان و «تخت جمشید خشتی ایران»| مظهر قداست و بشارت دهنده ظهور منجی مسیحیت

معرفی مراکز ادیانی؛

کوه خواجه سیستان و بلوچستان یا به تعبیری دیگر بانام اوشیدا برای ادیان مختلف شناخته‌شده است، به این کوه علاوه بر «بشارت دهنده ظهور منجی مسیحیت» نیز لقب «تخت جمشید خشتی و گلی ایران» اعطا شده است. کوهی ذوزنقه‌ای شکل در میانه تالاب هامون که نزد ادیان مختلف از جمله مسیحیان، زرتشتیان و… بسیار مقدس و مظهر قداست شمرده‌شده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوزسرویس ویکی ادیان؛ غنیمتی باستان‌شناس و پژوهشگر بابیان اهمیت کوه خواجه سیستان و بلوچستان نزد مسیحیان گفت: کوه خواجه در بین مسیحیان مقدس است چرا در ترجمه لاتین انجیل آمده است “ستاره‌ای بر فراز کوهی در شرق حلول کرده که به دنیا آمدن منجی را بشارت داده‌” و به باور مسیحیان این اتفاق در کوه خواجه رخ‌داده است.

کوه خواجه بشارت دهنده ظهور منجی مسیحیت

وی بیان کرد: همچنین کسانی که خبر ظهور حضرت مسیح رو به غرب ایران مخابره کردند سه نفر موبد بودند که از محل این کوه برخاستند.

سرحدی یکی دیگر از باستان‌شناسان نیز در این خصوص گفت: این کوه شامل قلعه‌ها، زیارتگاه‌ها، نقاشی‌ها و همچنین اثری بنام کهن دژ است و ارتباط تنگاتنگی با ادیان اسلام، مسیحیت و زرتشت دارد.

منبع iribnews
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.