خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شعارنویسی توهین‌آمیز یهودیان افراطی بر روی ساختمان کلیسای ارمنیان

کلیسای ارمنیان در اورشلیم با شعارهای نژادپرستانه و توهین‌آمیز برخی از یهودیان افراطی جنجالی شده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، یهودیان افراطی شعارهایی به زبان عبری با مضمون «مرگ بر اعراب»، «مرگ بر مسیحیان»، «مرگ بر ارامنه» و «انتقام» بر در و دیوار کلیسای “هاکوپیانتس مقدّس” ارمنیان در اورشلیم نوشتند.

اُسقف “کوریون باغداساریان”، رئیس دفتر خلیفه‌گری پاتریارک ارمنیان در اورشلیم با اشاره به این اقدام موهن، گفت: این حادثه در ۱۱ ژانویه اتفاق افتاده است.

وی در ادامه اظهار داشت: این اولین باری است که چنین شعارهایی بر روی ساختمان کلیسای ارمنیان نوشته می‌شود. همچنین اولین بار است که شعار “مرگ بر ارمنی‌ها” می‌نویسند.

اُسقف باغداساریان افزود: پیش از این نیز شعارهایی با مضمون “مرگ بر مسیحیان” و “مرگ بر اعراب” بر ساختمان‌های شهر نوشته می‌شد، اما تاکنون چنین هتک حرمتی علیه امکان مذهبی ارمنیان، به ویژه کلیساهای #ارمنی رخ نداده بود.

یادآور می‌شود، صهیونیست‌ها دشمنی دیرینه‌ای با ارمنیان دارند. اسناد زیادی در خصوص دخالت مستقیم آنان در نسل کشی ارمنیان توسّط دولت ترکیه در سال ۱۹۱۵ وجود دارد و از سویی در جنگ ۴۴ روزه ائتلاف باکو، آنکارا و تروریست‌های تکفیری علیه جمهوری آرتساخ (قره باغ) و ارمنستان در سال ۲۰۲۰ نیز در مقام تامین کننده تسلیحات و حامی رژیم علی‌‌اف حاضر شدند و رهبران باکو از اسرائیل به عنوان شریک استراتژیک خود یاد می‌کنند.

منبع آراکس
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.