خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آیا استفاده از ترانزیت فرودگاه نیاز به دریافت ویزا دارد؟

ویزای ترانزیت به چه معناست؟ نحوه دریافت این ویزا در پروازهای غیرمستقیم چگونه است؟ برای آشنایی کامل با خدمات ترانزیت در فرودگاه این مطلب را از دست ندهید.

به گزارش سرویس بازار ردنا (ادیان نیوز)، آیا تا به حال برایتان اتفاق افتاده است که در هنگام رزرو بلیط هواپیما پرواز مستقیمی به مقصد خود پیدا نکنید؟ در این زمان چه باید کرد؟ آیا می‌توان از طریق ترانزیت فرودگاه کشور واسطه استفاده کنیم و به مقصد موردنظر خود برسیم؟ آیا ترانزیت نیاز به ویزا دارد؟ این موارد متداول‌ترین سوالات درباره ترانزیت هستند که در ادامه به طور کامل به آن‌ها می‌پردازیم.

ترانزیت در فرودگاه چیست و چه کاربردی دارد؟

در ابتدا بیایید با معنی ترانزیت و مزایای آن آشنا شویم. ترانزیت فرودگاه در حقیقت خدماتی است که در پروازهای غیرمستقیم کاربرد زیادی دارد. به عنوان مثال اگر می‌خواهید به آلمان، سریلانکا، کانادا و غیره سفر کنید، به علت محدودیت‌های متعدد امکان پرواز مستقیم از ایران به آن‌ها را نخواهید داشت. این محدودیت‌ها می‌توانند به علت شرایط سیاسی، مشکلات فنی و عدم توانایی هواپیما برای پیمایش مسیر باشند.

ویزای ترانزیت فرودگاهی
خدمات ترانزیت فرودگاه در قاصدک ۲۴

در این زمان اگر ترانزیت میسر نباشد شما هرگز نخواهید توانست به مقصد خود با هواپیما سفر کنید. بنابراین ترانزیت اهمیت ویژه‌ای در سفرهای هوایی دارد و از طریق آن می‌توانید به مقصد اصلی خود سفر کرده و نگران نبودن پرواز مستقیم نباشید. ممکن است بپرسید ترانزیت چگونه انجام می‌شود و نحوه استفاده از خدمات آن چگونه است؟ در ادامه تمامی این موارد را شرح می‌دهیم.

آیا برای استفاده از ترانزیت باید ویزا بگیریم؟

در پاسخ به این پرسش باید بگوییم: بله! استفاده از ترانزیت نیاز به گرفتن ویزا یا همان روادید دارد و بدون صدور آن اجازه توقف در فرودگاه را نخواهید داشت. برخی از کشورها این ویزا را به صورت رایگان صادر می‌کنند و برخی دیگر با دریافت هزینه کمتری (نسبت به سایر ویزاها) آن را ارائه می‌دهند.

در خصوص نحوه دریافت آن هم باید بگوییم این کار نیاز به انجام امور دشوار و پیچیده‌ای ندارد. در ابتدا باید مطمئن شوید کشوری که می‌خواهید از آن عبور کنید و به مقصد اصلی خود برسید، برای ایرانیان ویزای ترانزیت صادر می‌کند یا خیر؟ اگر پاسخ مثبت بود فقط باید اقدامات لازم را برای مدارک ضروری آن به عمل آورید و سپس باقی مراحل را پس از زمان رسیدن به فرودگاه طی کنید. زمانی که به فرودگاه رسیدید می‌بایست به بخش مربوطه برای ترانزیت بروید و درخواست خود را ثبت کنید.

ماموران مربوطه از شما هزینه و مدارک آن را دریافت می‌کنند و در صورت نبودن مشکل خاصی، ویزا را برایتان صادر می‌کنند. شما اکنون می‌توانید طبق مدت اعتبار نوشته شده بر ویزا، در فرودگاه توقف داشته باشید و منتظر پرواز بعدی خود شوید. برای این کار می‌توانید از خدمات سی آی پی هر فرودگاه استفاده کنید. مثلا سی آی پی فرودگاه امام به شما خدمات زیادی همچون موارد زیر را می‌دهد و در قبال آن هزینه منصفانه‌ای دریافت می‌کند:

انتقال مسافر به هواپیما و پیگیری امورهای لازم مانند چک‌این، کارت پرواز، رسید تحویل بار، بررسی مدارک و غیره

سالن ترانزیت فرودگاه امام خمینی
سالن ترانزیت فرودگاه امام خمینی

ارائه امور ویزا و گذرنامه (شما می‌توانید تمامی روند ترانزیت خود را به مسئولان سی آی پی بسپارید و با خیال راحت از سفر هوایی خود لذت ببرید. با این کار دیگر نیازی به مراجعه به گیت‌های مختلف برای دریافت ویزا نخواهد بود.)

خدمات لازم برای امور گمرکی مانند بازرسی چمدان و بار، پیگیری پرداخت عوارض و…

سایر خدمات رفاهی و تفریحی مانند استقبال هنگام ورود به فرودگاه، سالن‌های استراحت ویژه، رستوران و کافی‌شاپ لوکس، منوهای غذایی مخصوص برای مسافران سی آی پی، فروشگاه‌های معتبر داخلی و خارجی برای خرید برندهای معروف، وای فای پرسرعت رایگان، اتاق مخصوص کشیدن سیگار، انجام امور بانکی و ارزی، سوییت‌های وی آی پی برای اقامت‌های کوتاه مدت، وسایل بازی برای کودکان، سالن کنفرانس برای شرکت‌ها و جلسات تجاری و…)

برای دریافت این خدمات می‌توانید از قاصدک ۲۴ استفاده کنید. افزون بر سی آی پی فرودگاه امام خمینی، امکان تهیه فرودگاه مهرآباد cip هم خواهید داشت. برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با نرخ آن با تیم قاصدک ۲۴ (۷۵۲۶۹-۰۲۱) در تماس باشید. در کنار دریافت این امکانات متنوع، می‌توانید برای رزرو پرواز خود هم به مقاصد داخلی ایران و همچنین مقاصد خارج از کشور از وب سایت قاصدک ۲۴ اقدام کنید. این سایت به شما این امکان را می‌دهد که قبل از خرید با جزئیات کامل پرواز مانند قیمت، ساعت حرکت، نوع شرکت هواپیمایی، نوع بلیط سیستمی و چارتری و حتی نوع کلاس پروازی اکونومی، بیزینس و فرست کلاس باخبر شوید.

بدین ترتیب خواهید توانست پرواز خود را به بهترین شکل رزرو کنید و از خرید خود نهایت رضایت را داشته باشید. علاوه‌بر بلیط هواپیما، سایر خدمات سفر هم در قاصدک ۲۴ به فروش می‌رسند که شامل بلیط قطار و اتوبوس، رزرو هتل، دریافت ویزا و بیمه مسافرتی با پوشش‌های متنوع هستند.

ویزای ترانزیت همان ویزای فرودگاهی است؟

یکی دیگر از پرسش‌های متداول مسافران در سفرهای خارجی، تفاوت این دو ویزا است. در پاسخ باید بگوییم ویزای ترانزیت همان ویزای صادر شده در فرودگاه نامیده می‌شود و به همین علت به ویزای فرودگاهی هم شهرت دارد. قبل از اینکه به سراغ بخش بعدی ینی اطلاع از مدارک لازم برای دریافت این ویزا برویم، بهتر است با افرادی هم که از گرفتن این ویزا معاف هستند آشنا شویم.

این افراد نیازی به اخذ ویزا در فرودگاه ندارند و می‌توانند بدون این کار با پرواز بعدی به مقصد اصلی خود بروند. این افراد شامل کسانی می‌شود که ویزای شنگن دارند؛ مهمانداران، خدمه هواپیما، خلبان و کادر پرواز، افرادی که پاسپورت دیپلماتیک دارند و کسانی که از خانواده شهروندان اتحادیه اروپا هستند. مابقی افراد باید در پروازهای غیرمستقیم برای دریافت این ویزا اقدام کنند.

معرفی مدارک لازم برای ویزا و مدت زمان اعتبار آن

مدت اعتبار ویزاهای ترانزیت معمولا کوتاه مدت و برای چند ساعت صادر می‌شود. البته نوع دیگری از آن هم وجود دارد که بلند مدت بوده و شما می‌توانید برای چند روز در کشور واسطه اقامت داشته باشید. توجه کنید با ویزاهای چند ساعته مجوز خروج از فرودگاه را نخواهید داشت و فقط می‌توانید در محوطه منتظر بمانید و از خدمات رفاهی آن در سالن‌های استراحت استفاده کنید.

مدارک ویزای فرودگاهی هم معمولا شامل اصل پاسپورت، یک تا دو عکس رنگی پرسنلی جدید و واضح با زمینه سفید، کارت شناسایی مانند کارت ملی هوشمند و شناسنامه، رسید پرواز رفت و برگشت، واچر هتل و مدارک بیمه مسافرتی می‌شوند. در نهایت توصیه می‌کنیم برای داشتن پروازی بدون دردسر از قبل شرایط ورود به مقصد خود را بررسی کنید و سپس برای گرفتن ویزا اقدام کنید.

منبع ghasedak24
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.