خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اتحاد و همبستگی جامعه مسیحیان سوئد با مسلمانان

در واکنش به قرآن‌سوزی انجام شد

کمیته کاتولیک برای گفت‌وگوی ادیان ضمن اعلام اتحاد و همبستگی جامعه مسیحیان سوئد با مسلمانان در پی هتک حرمت قرآن کریم، تأکید کرد که باید با اصلاح قانون در این کشور، به مقابله با نژادپرستی سیستماتیک رفت.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، پس از آن که راسموس پالودان، سرکرده حزب راست افراطی در دانمارک، با هتک حرمت قرآن کریم نسخه‌هایی از آن را در سوئد سوزاند، اعضای گروه‌های دینی مختلف در سوئد منجمله جامعه مسیحیان سوئد حمایت، اتحاد و همبستگی خود را از مسلمانان ابراز کردند.

کیج انگلهارت، هماهنگ‌کننده کمیته کاتولیک برای گفت‌وگوی ادیان در سوئد گفت: با وجود اینکه در سوئد (دولت) رفتار پالودان را قانونی تعبیر کردند، اما بسیاری آن را اقدامی نفرت‌انگیز می‌دانند، بنابراین باید تغییر قانون مربوط به آن در سوئد مورد بررسی قرار گیرد.

انگلهارت با تأکید بر اینکه جامعه کاتولیک کاملاً مخالف چنین اقداماتی است، گفت: دیدن این حادثه تأثیر بسیار بدی بر من گذاشت. اعتقاد ما بر این است که توهین به سایر ادیان جایز نیست.

در همین حال طاهر اکان، رئیس اتحادیه اسلامی سوئد هم گفت که مسلمانان در این کشور نمی‌توانند صدای خود را به گوش مردم برسانند و نگرانی‌های آنها نادیده گرفته می‌شود.

وی در گفت‌وگو با آناتولی گفت: جامعه باید متحد باشد و مبارزه خود را با تعصبات علیه مسلمانان از نظر آکادمیک و قانونی تقویت کند.

رئیس اتحادیه اسلامی سوئد با اشاره به درخواست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد از سوئد در سال گذشته برای تشدید تلاش‌های خود در مبارزه با نژادپرستی سیستمیک گفت: بیشترین قشری که در سوئد از این رویکردها آسیب می‌بینند، مسلمانان هستند، بخصوص در مسائل شغلی و سایر امور روزمره که مسلمانان با نژادپرستی مواجه هستند.

رئیس اتحادیه اسلامی سوئد گفت: متأسفانه سیاستمداران ما این مشکلات را درک نمی‌کنند و چیزی که ما در حال حاضر می‌توانیم انجام دهیم ایجاد روشنگری و تربیت جوانان خود برای ایجاد تحول برای همه بشریت است.

پنحشنبه گذشته هم مسلمانان و یهودیان سوئد با صدور بیانیه‌ای مشترک تأکید کردند که هجمه‌ها علیه اقلیت‌ها نظیر آنها در سال‌های اخیر افزایش یافته و به امری طبیعی تبدیل شده است.

منبع آناتولی
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.