خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حجم بالای شکایات جنسی و احتمال ورشکستگی در کلیسای آمریکایی

پس از لغو قانون محدودیت، صدها پرونده قضایی شکایات جنسی مبنی بر سوء استفاده از سوی کشیش‌ها و سایرین در حوزه اسقف‌نشین در ایالت کالیفرنیا آشکار شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، اسقف کاتولیک «سن دیگو» درخصوص حجم بالای شکایات جنسی گفت: ممکن است در ماه‌های آینده اعلام ورشکستگی کند، زیرا در رسیدگی به حدود ۴۰۰ شکایت حقوقی مبنی بر اینکه کشیش‌ها و سایرین در حوزه این اسقف‌گری از کودکان سوء استفاده جنسی کرده‌اند، با هزینه‌های حقوقی سرسام‌آور مواجه است.

این پرونده‌ها پس از لغو قانون محدودیت‌ در مورد ادعاهای سوء استفاده جنسی در دوران کودکی توسط کالیفرنیا تشکیل شد.

لایحه ۲۱۸ مجلس که در سال ۲۰۱۹ به تصویب رسید، به قربانیان ادعایی اجازه می‌دهد تا سن ۴۰ سالگی شکایت کنند. همچنین، از سال ۲۰۲۰، یک پنجره سه ساله برای طرح دعوی بدون محدودیت سنی باز کرد.

کلیسای سن دیه‌گو اعلام کرد: اکثر سوء استفاده‌های ادعا شده در این پرونده ها ۵۰ تا ۷۵ سال پیش رخ داده است و اولین ادعا به سال ۱۹۴۵ مربوط می شود.

حل و فصل پرونده ها ۵۵۰ میلیون دلار برای اسقف نشین هزینه خواهد داشت.

گفتنی است کلیسای کاتولیک در نقاط مختلف جهان از جمله آلمان، فرانسه، استرالیا، شیلی و آرژانتین با پرونده‌های آزار جنسی کودکان روبرو است.

منبع شفقنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.

1 نظر
  1. نؤذر طه‍مآسبئ می گوید

    بسیار عالی بود مچکرم