خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

راهپیمایی مردم تکاب در اعتراض به توهین فرماندار به خانواده شهدا / تصاویر

به گزارش ادیان نیوز، مردم شهرستان تکاب پس از برگزاری آیین عبادی ـ سیاسی نماز جمعه، اقدام به برگزاری راهپیمایی و سردادن شعارهای انقلابی کردند.

مردم در اعتراض به اهانت «مهدی قهرمانی» فرماندار تکاب به مقام شهدا و البته سکوت مسئولین در برابر این امر، راهپیمایی خودجوش خود را برگزار کردند.

این اقدام به منظور اعلام انزجار از توهین کنندگان به شهدا و خانواده شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد و در پایان قطعنامه ای به امضای حاضران در راهپیمایی رسید.

متن این قطعنامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«لا یَسْتَوِی الْقاعِدُونَ مِنَ الْمُؤْمِنینَ غَیْرُ أُولِی الضَّرَرِ وَ الْمُجاهِدُونَ فی سَبیلِ اللّهِ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ فَضَّلَ اللّهُ الْمُجاهِدینَ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ عَلَى الْقاعِدینَ دَرَجَهً وَ کُلاًّ وَعَدَ اللّهُ الْحُسْنى وَ فَضَّلَ اللّهُ الْمُجاهِدینَ عَلَى الْقاعِدینَ أَجْرًا عَظیمًا ؛ مؤمنان خانه نشین که زیان دیده نیستند با آن مجاهدانى که با مال و جان خود در راه خدا جهاد مى کنند یکسان نمى باشند. خداوند، کسانى را که با مال و جان خود جهاد مى کنند به درجه اى، بر خانه نشینان مزیت بخشیده، و همه را خدا وعده نیکو داده، و مجاهدان را بر خانه نشینان به پاداشى بزرگ، برترى بخشیده است» سوره نساء(آیه ۲۵).

«اگر معلوم شود که کسانی در بعضی از ادارات و وزارتخانه‏‌ها برای اجرای امور شهدای انقلاب و خانوادۀ آن‌ها اشکال‏‌تراشی می‌‏کنند، به عنوان ضد انقلاب باید مورد تعقیب واقع شوند». امام خمینی(ره)

نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که حاصل ایثارگری و رشادت های شیرمردان و شیر زنان پاک باخته است، در میان انقلاب های بزرگ و سرنوشت ساز بشری در قرون اخیر خون بهای مردمی ترین انقلاب طول تاریخ است، که با اتکا به امامت معصوم وار خمینی کبیر(ره)، قل و زنجیر استبداد و استعمار غرب وشرق را نه برای خود که برای تمام بشریت در هم شکست. خمینی آن روح خدا در کالبد زمان، با اتکا به سربازان و امتش که خود، آنها را برتر از امت رسول رحمت(ص) در صدر اسلام می دانست طلیعه حرکتی را رقم زد که سرنوشت تاریخ را درمیان مدعیان توخالی دولت های مدرن امروزی نه در شعار و ظاهر که به گواهی حرکت ها و انقلاب و محاسبات کنونی در عمل تغییر داد.

آنچه انقلاب اسلامی ایران را درمیان انقلاب های بزرگ، در جایگاه ویژه و برجسته قرار داده؛ نقش و حضور مردم با رویکرد دین و مذهب است، که این خصلت، خود، نهضت را بی نیاز از هر ابزار و قدرت جانبی دیگر نموده . همچنان که سرآغاز دین مبین اسلام احیای ارزشها ی الهی بوده، موتور محرکه در این نظام نیز از اول تا کنون باورها و ارزشهای دینی بوده؛ همان که گمشده بشر در طول تاریخ بوده و هست و علاقه و جذبه بالقوه بشر به سوی آن از طریق فطرت، زنگ خطر زوال سایر تفکرات انسانی و انحرافی است.

بعد از این انقلاب؛ قائله ها، ترورها و فتنه های عمیق دشمنان، جنگ هشت ساله با قدرت های بزرگ و به اسم عراق بر این ملت تحمیل شد تا بلکه این نهال را ریشه کن کنند، اما باز این سربازان بی ادعای خمینی کبیر بودند که یکبار دیگر سینه ها را سپر کرده و در مقابل دشمن مجهز به پیشرفته ترین سلاح با سلاح تقوا و شجاعت ایستاده و اجازه نداد یک وجب خاک زیر چکمه های متجاوز بماند و به گواهی تاریخ این بزرگترین هجمه به تمامیت ارضی میهن مان بوده که در آن حتی مشتی خاک نصیب دشمن نشده، البته به بهای خون شیرمردان و زنان از هر قشر و صنف و قوم وقبیله ای..

ایران اسلامی بزرگ، که نماد مقاومت و ایستادگی مظلومان تاریخ در مقابل متجاوزان تاریخ است، و با اتکا به این سرمایه عظیم و گرانسنگ، قدرت های پوشالی و مدعی را به اقرار و اعتراف واداشته، بر پیکر جوانان و نوجوانانی بنا شده که همه چیز خود را گذاشتند و گذشتند و امنیتی را که امروز افغانستان،پاکستان، عراق ، سوریه، فلسطین و… صدها کشور در منطقه و اقصی نقاط دنیا ندارند را برای مان به ارمغان آوردند..

امنیتی را که حتی بسیاری از جوانان تعریفی ازآن در ذهن ندارند چرا که نبود آن را تجربه نکرده اند و قطع و یقین و به امید خداوند هیچ گاه تجربه نخواهند کرد چرا که تا سرمایه عظیم ایثار و مقاومت و نسل آن شیرمردان و شیر زنان زنده اند، دشمن خیال تجاوز به این خاک و ارزش ها را نخواهد کرد..

توهین بی سابقه به ارزش ها و باورهای دینی و ملی مان از زبان مقام عالی دولت درشهرستان و در دولت محترمی که داعیه برحذر بودن از افراط ها و تفریط ها را دارد به هیچ روی از اذهان زخم دیده و رنجور ملت ارزش مدار فراموش نخواهد شد ، تحقیر و اهانت به یادگاران شهدای مظلوم مسئله ای نیست که با فرافکنی و تهدید و تطمیع حاضرین این جلسه از خاطر مردم مظلوم و خانواده های مظلوم شهیدان و چهره های زجر کشیده و قهرمانان راست قامت دفاع مقدس پاک شود.

امت شهید پرور شهرستان تکاب در این برهه که هتک حرمت فرماندار تکاب از سوی اقشار مختلف در اقصی نقاط میهن عزیز اسلامی محکوم می شود ضمن اعلام ادامه و استمرار مسیر نهضت جهانی حضرت روح الله و اعلام میثاق و تجدید پیمان با آرمان های والای اسلام عزیز و گرامیداشت یاد و نام شهیدان از صدر اسلام تا انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و شهدای امنیت و مدافعان حرم و جبهه جهانی اسلام در اقصی نقاط عالم و بوی‍ِژه شهدای والا مقام حزب الله قهرمان بازوی توانمند ولایت از اولین تا به امروز و ضمن محکومیت توهین و اهانت به ارزش ها و باورهای دینی و ملی که از زبان مقام عالی دولت در شهرستان تکاب که حلاوت و شیرینی تاریخی و بی همتای دهه مبارک فجر را برای خانواده های شهداء، جانبازان، آزادگان، ایثار گران و عموم ملت ارزش مدار به تلخی و رنجش مبدل ساخته اعلام می نماییم از آنجایی که مشروعیت نظام مقدس جمهوری اسلامی بر خون های مظلوم شهدا تنها راه متوقف ساختن اعتراضات خود را در عمل به تمامی بندهای این بیانیه می بیند. اعلام می کنیم که تنها راه پایان این اعتراضات و خیزش عمومی مدافعان ارزشهای اسلامی و فرزندان انقلاب اسلامی را در غمل به خواسته های ذیل می دانیم:

    انتشار نامه ای رسمی از سوی مهدی قهرمانی وپذیرش خطای نابخشودنی خود و عذر خواهی از امت شهید پرور و خانواده های معزز ایثارگران در اقصی نقاط کشور و قلب های جریحه دار ملت ایران عزیز اسلامی.
    اعلام موضع صریح و آشکار دولت محترم در خصوص این هتاکی بی سابقه بدون ارتباط دادن آن به مسائل سیاسی و تقلیل آن به یک سوءتفاهم.

    برکناری و عزل مهدی قهرمانی از منصب فرمانداری شهرستان تکاب و عدم بکار گیری وی در مسئولیت های مشابه.

    ملت بزرگ ایران و امت اسلامی از جان و مال و آرزوهای فرزندان رشید خویش در جهت امنیت و آرامش جامعه و پیشبرد آرمان های مقدس انقلاب اسلامی گذشته است؛ انتظار می رود که دولت محترم و استانداری آذربایجان غربی از فرماندار هتاک خود نیز که گناهش دامن آنها را نیز آلوده ساخته بگذرد هرچند این کجا و آن کجا.

    و از دستگاه محترم قضایی که همواره ثابت نموده مدافع حق و حقیقت بوده و هست می خواهیم با عمل به وظیفه ذاتی خود برخوردی قاطع با هتاکان و توهین کنندگان به ارزش ها و بهترین فرزندان این ملت که عصاره فضیلت های تاریخ اند را نشان داده تا دیگر هیچ احدی به خود جرات جسارت به اصول و مقام شامخ آن دلیر مردان نکند.

لازم به ذکر است که دفاع از ارزش ها و آرمان ها مساله ای نیست که به ادعای برخی یاوه گویان آنرا مساله شخصی و یا حتی سیاسی قلمداد و به این بهانه تفرقه و دو دسته گی بین صفوف امت ارزشی ایجاد کرد. آنچه ما را و مردم ایران عزیز اسلامی را به دفاع از آرمان ها کشیده قطره های خون شهیدان مظلوم آن راست قامتان تاریخ است.

تنها در صورت عمل به موارد فوق الذکر و اجتناب از بازی های سیاسی از سوی مسئولین امر، جامعه ایثارگران تکاب که خود را در راس امت شهید پرور کشور، مسئول پیگیری و به نتیجه رساندن این قائله شوم می داند اعتراضات و خیزش مدافعین انقلاب اسلامی پایان خواهد یافت.

هتاکی فرماندار تکاب

هتاکی فرماندار تکاب

هتاکی فرماندار تکاب

هتاکی فرماندار تکاب

منبع : ابنا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.