خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

داعش مسیحیان آفریقا را نشانه رفته است

در واکنش به سفر پاپ به کنگو و سودان/

گروه تروریستی داعش در تازه‌ترین شماره هفته‌نامه خود به نام النباء گزارش‌هایی منتشر کرد که در آن مسئولیت گروهی از حملات تروریستی به روستاهای مسیحی نشین در قلب آفریقا به‌ویژه در کنگو و موزامبیک و به‌طورکلی مسیحیان آفریقا را بر عهده گرفت.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حملات داعش علیه مسیحیان آفریقا در واکنش به سفر پاپ فرانسیس به کنگو و تعدادی از کشورهای آفریقایی صورت گرفت.

این گروه تروریستی در شماره ۳۷۷ مجله النبا که در ۱۸ رجب ۱۴۴۴ هجری قمری منتشر کرد مدعی شد در هفته گذشته عملیات در موزامبیک منجر به کشته شدن حداقل شش مسیحی، زخمی شدن تعدادی دیگر، سوزاندن بیش از ۳۰ خانه و مغازه و همچنین انفجار دو خودرو شد.

سازمان تروریستی داعش همچنین فاش کرد که حملات مشابهی را در جمهوری دموکراتیک کنگو انجام داده است که در حملات جدید در مناطق (بنی) و (ایتوری) در شرق کنگو، حدود ۱۸ مسیحی را کشته و بسیاری از خانه‌ها و اموال افراد بی‌گناه را به آتش کشیده است. داعش مدعی شد این حملات در واکنش به دیدار پاپ واتیکان برای پایتخت کنگو، کینشاسا، و تور آفریقایی وی صورت گرفت.

این سازمان تروریستی تأیید کرد که عناصر آن حملات خود را به جاده های اصلی موزامبیک و جمهوری دموکراتیک کنگو از جمله جاده ارتباطی شمال و جنوب (کابو دلگادو) در موزامبیک با هدف ضربه زدن به کاروان های تجاری و ایجاد آسیب های اقتصادی و خسارات انسانی به مسیحیان و دولت های دو کشور تشدید کرده‌اند.

منبع دولت دین
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.