خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

عاقبت سیاسیون غیر خدایی، نابودی است

به گزارش ادیان نیوز، حجت الاسلام علیرضا پناهیان، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه هنر تهران، در ویژه برنامه گرامیداشت دهه فجر حرم مطهر رضوی اظهار کرد: امام خمینی(ره) اولین اعلامیه سیاسی خود را نه در سال۵۷ و نه در سال۴۲ نوشتند بلکه ۱۵ سال قبل از آن به عنوان یک عالم با فضیلت که مشغول تدریس بودند، به عنوان یک بیانیه انقلابی خطاب به علمای جامعه نوشتند که در جلد اول صحیفه نور امام موجود است.
وی تصریح کرد: این بیانیه با شرح یک آیه قرآنی که از عجیب ترین آیات قرآنی است، آغاز شده بود؛ خداوند در این آیه به پیامبر(ص) فرموده است: پیامبر من، به مردم بگو من شما را به یک موعظه موعظه می کنم؛ برای خدا قیام کنید حتی یک نفری یا دو نفری.
کارشناس مذهبی رسانه ملی بیان کرد: این که به خاطر خدا قیام کردن چگونه انسان را موفق می کند، مفهومی پیجیده است زیرا اگر این گونه نبود تمام ارازل و اوباش هم می توانستند به خاطر خدا قیام کنند؛ امام به تنهایی قیام و انقلاب را پیروز کرد و امروز کم کم به این سو پیش می رویم که این انقلاب بر جهان حاکم شود.
وی با بیان این که خداوند وجود انسان را طوری آفریده است که بدون او نتواند ادامه حیات دهد و نابود می شود، ابراز کرد: همه ما مؤمن هستیم و اعتقاد به وجود و قدرت حضرت حق داریم اما تا چه حد معتقدیم که کاری که برای خدا باشد مؤفق و مؤثر است.
حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: اگر کارهای به خاطر خدا نتیجه مبهم نداشت کار برای خدا بی فایده می شد، به طور مثال وقتی فردی از زیارت خالصانه اش بازگشت خبردهند مبلغی برایش واریز شد، همه سریع معتقد می شدند اینجاست که مفهوم پیچیدگی و مبهم بودن خالصانه بودن کارها روشن می شود. 
عاقبت سیاسیون غیر خدایی، نابودی است
مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه هنر تهران اظهار کرد: هنگامی که نامزد نماینده مجلس میخواهد از مردم رأی بگیرد باید توجه کرد که این فرد سیاسی توانایی انجام کار به خاطر خدا را دارد، آیا این فرد استعداد دارد فقط به خاطر خداوند قدم بزند، قلم بزند و در مجلس اعلام رأی کند.
وی تصریح کرد: مسؤولی به خاطر رأی مردم (هرجند که مردم خوب باشند، جایگزین خدا که نمی توانند شوند) کار کند یا سیاسیونی که به خاطر و محض خداوند سخن نگویند قطعا نابود می شوند و جز یاد شومی از آن ها اثری باقی نمی ماند.
حجت الاسلام پناهیان افزود: همچنین در گزینش مدیران سؤالات توانایی مدیریت، سابقه و معلومات همیشه مطرح است البته سؤالات شایسته ای هم است اما باید توانایی کار و حرکت کردن او به خاطر خدا هم در او مورد سنجش قرار گیرد.
مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه دانشگاه هنر تهران خاطرنشان کرد: گاهی کشاورز یا صنعتگری از روی اخلاص کار می کند، اما مسؤول مربوطه با تصمیمی که از روی اخلاص نیست، از آن بالا کار را خراب می کند.
انقلاب یمن در راستای انقلاب ایران
وی در بخش دیگر سخنان خود به جنبش های یمن اشاره کرد و افزود: انقلاب یمن در ایام دهه فجر امسال خیلی مهم و معنادار است؛ «ممکن است» پیروزی مردم یمن پس از پیروزی انقلاب در ۵۷ گام دیگری برای ظهور باشد، «ممکن است» همین دو انقلاب برای ظهور کافی باشد.
کارشناس دینی رسانه ملی تصریح کرد: پخش این خبر عادی از اخبار که «در تاریخ و سرنوشت بشر؛ یمن در اختیار مریدان حضرت امام خمینی(ره) قرار گرفت» بسیار تکان دهنده بود.
این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اگر مردم ما متوجه بودند که در یمن چه اتفاقی رخ داده است جمعه شب ۱۷ بهمن ماه ۹۳ را تا صبح به جشن و پایکوبی می پرداختند زیرا دشمنان به ذلّت و خواری افتاده اند.
افول امریکا نسبت به گذشته
وی با قیاس امریکا و ایران ۳۰ سال قبل نسبت به امروز گفت:  امریکا تمام مغزهای دنیا را دزدیده است، با داشتن ثروت کلان امروز بدهکارترین کشور جهان و در بحران اقتصادی است، فرهنگ مسلط امریکا از بین رفته به طوری که قرآن پرفروش ترین کتاب امریکا و در فرانسه فروش قرآن دوبرابر شده و امریکا قدرت مقابله نداشته است.
حجت الاسلام پناهیان افزود:۳۰ سال قبل حرکت ناو نظامی امریکا قیمت نفت و دلار را تغییر می داد در حالی که امروز هیچ است و امروز پایگاه های نظامی ایران از کل جهان بیش تر است. زیرساخت های اقتصادی ایران آماده جهش است به شرطی که ما عرضه داشته باشیم، مدیران بلد باشند و دشمنان بگذارند.
مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه هنر تهران ابراز کرد: ساختار سیاسی داخلی کشوری که داعیه آزادی و دموکراسی دارد امروز در آن سیاه پوست می کشند و اما اثر نفوذ سیاسی گذشته آن برجهان طوری بود که هرکاری اراده می کرد صورت می گرفت در حالی که امروز فرهنگ ما منطقه را گرفته و نفوذ سیاسی ما تا آنجا رشد کرده که تحولات سیاسی اطراف با یک اشاره ولی فقیه صورت می گیرد.
استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: امروز قدرت اقتصادی امریکا، نفوذ سیاسی، قدرت مؤثر نظامی، تأثیر گذاری فرهنگی در عالم و اعتبار ساختار سیاسی در داخل کشورش نسبت به ۳۰سال قبل ضعیف تر و اما این شاخصه ها در ایران قوی تر شده است.
حجت الاسلام پناهیان تصریح کرد: در این سی سال با این همه دشمنی رشد کردیم و امریکا با آن همه تلاش و هزینه افول کرد زیرا قیام ما لله و برای خدا بود.
به مسؤولان با اخلاص نیاز داریم
وی با تأکید بر خودباوری اظهار کرد: مدیریت کلان ما موفق تر از مدیریت کلان امریکا عمل کرده است، کسی که بدون امکانات رشده معلوم است نسبت به کشوری که خود را ثروتمندترین کشور می دانسته و امروز بدهکارترین کشور است، موفق تر عمل کرده است چرا خود را باور نداریم.
کارشناس دینی رسانه ملی خاطرنشان کرد: البته ضعف در بدنه مدیریتی زیاد بوده است مذهبی و غیرمذهبی، دشمن زیاد ما را اذیت کرده است، اما اگر مسؤولان با اخلاص بیشتری کار کنند همه مشکلات حل می شود، اگر امروز بهتر و بیشتر رشد نکرده ایم تقصیرخودمان است و گرنه می توانیم کاری کنیم دشمنان زودتر از بین روند؛ این وعده خداوند در قرآن است: کسانی که کافر شدند خداوند آن ها را نابود می کند. 
منبع: رسا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.