خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت ۱۰۰۰ واحد جدید در کرانه باختری

رژیم صهیونیستی با وجود محکومیت شورای امنیت، طرح ساخت ۱۰۰۰ واحد مسکونی جدید در کرانه باختری را تأیید کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، با وجود صدور بیانیه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر محکومیت شهرک‌سازی در سرزمین‌های فلسطینی، مقامات این رژیم ساخت ۱۰۰۰ واحد مسکونی جدید در جنوب کرانه باختری اشغالی را تأیید کرده‌اند.

کانال هفت وابسته به شهرک‌نشینان صهیونیست اعلام کرد: «شورای عالی برنامه‌ریزی و ساخت‌وساز رژیم صهیونیستی» ساخت ۱۰۰۰ واحد در شهرک «گوش اتزیون» در جنوب کرانه باختری را تصویب کرده است.

کرانه باختری اشغالی در سال‌های اخیر شاهد تشدید قابل‌توجه عملیات شهرک‌سازی بوده است. این تصویب دو روز پس از صدور بیانیه شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت شهرک‌سازی در سرزمین‌های فلسطینی صورت گرفت.

رژیم صهیونیستی روز دوشنبه اعلام کرد: به آمریکا تعهد داده است که در ماه‌های آینده تصمیماتی مبنی بر شهرک‌سازی را اتخاذ نکند، اما متعهد به عدم تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها نشده است. رژیم صهیونیستی مدعی است این ساختمان‌ها از سوی فلسطینیان به شکل غیرقانونی در منطقه «ج» که متعلق به «ملت یهود» است، ساخته‌شده و حق تخریب آن را برای خود محفوظ می‌داند. این در حالی است که کرانه باختری شاهد ساخت‌وساز گسترده بناها از سوی شهرک‌نشینان صهیونیست بوده و بخش عمده این ساخت‌وسازها با وجود غیرقانونی بودن، پس از مدتی با فشار صهیونیست‌های افراطی شکل قانونی به خود گرفته و مورد حمایت نظامی رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرد.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.