خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

افتتاح «بیت العائله الابراهیمیه» در امارات / ببینید

شیخ سیف بن زاید آل نهیان، وزیر کشور امارات و شیخ نهیان بن مبارک آل نهیان، وزیر تساهل و همزیستی، خانه خانواده ابراهیمی را در منطقه فرهنگی سعدیات ابوظبی با نام «بیت العائله الابراهیمیه» افتتاح کردند. این مجتمع عبادی شامل یک مسجد، یک کلیسا و یک کنیسه در کنار یکدیگر است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از خبرگزاری امارات WAM خانه بیت العائله الابراهیمیه شامل سه مکان عبادی است: «مسجد، کلیسا، و کنیسه» و از اول مارس ۲۰۲۳ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

خانه خانواده ابراهیمی منعکس کننده دیدگاه و ارزش های امارات متحده عربی برای همگرایی انسانیت، گفتگوی فرهنگ ها و تنوعی است که مشخصه دینی – فرهنگی امارات متحده عربی است و تلاش های خود را صرف ترویج همزیستی مسالمت آمیز برای نسل های آینده می کند.

این مجموعه با الهام گرفتن از اصول سند برادری انسانی که توسط پاپ فرانسیس و احمد الطیب شیخ الازهر امضا شد، ساخته شده است.

محمد خلیفه آل مبارک، رئیس خانه خاندان ابراهیمی نیز به نوبه خود گفت: تأسیس خانه خاندان ابراهیمی، امتداد میراث مؤسس امارات شیخ زاید و ارزش هایی است که بر آن استوار است. او افزود: کشور ما، چشم انداز صلح خود و ارزش های تفاهم و احترام متقابل را در کشورش خواهد ساخت که امروز بیش از ۲۰۰ ملیت را در خود جای داده است. وی افزود: امیدواریم این بنا، در سراسر جهان منبع امیدی برای نسل‌های آینده باشد و این اقدام چراغی است که آنها را برای همیشه به هم نزدیک می‌کند، به خاطر دنیایی از درک متقابل و همزیستی در صلح. جهانی که تفاوت ها می توانند ما را از هم جدا کنند، اجازه دهید در اینجا بگوییم که ارزش های مشترک انسانی ما همیشه ما را به هم نزدیک کرده است، بیشتر از اینکه ما را از هم جدا کند.

خانه خانواده ابراهیمی شامل یک تالار، نمایشگاه و باغ است که در آن فروم بستری برای گفتگوی باز و تبادل دانش، تخصص و تجربیات فراهم می‌کند و برنامه غنی رویدادها به ترویج تبادل دانش کمک می‌کند و درک متقابل ادیان.»

وی در مورد طراحی این خانه بیان کرد که سه عبادتگاه، با اندازه و قامت برابر، به طور نمادین منعکس کننده سه دین مختلف هستند و توسط معمار بین المللی «سر دیوید آجایه» طراحی شد تا وجوه مشترک بین سه دین ابراهیمی را از طریق ابعاد کلی بیرونی آنها تجسم بخشد. استفاده از نمادهای معماری که هر سبک معماری برای هر دین به طور جداگانه متمایز می شد که هر کدام به شکل مکعبی به عمق ۳۰ متر، عرض ۳۰ متر و ارتفاع ۳۰ متر بود. نمادگرایی باغ ها و مفاهیم دینی آنها که مملو از آیین های سه دین است.

پس از مراسم افتتاحیه امروز، سه عبادتگاه پذیرای نمازگزاران برای اعمال اعتقادات، عبادات و مراسم مذهبی خود خواهند بود و از چهارشنبه ۱۰ اسفند، بازدیدکنندگان می توانند در برنامه های مجتمع شرکت کرده و تورهای راهنمای کتاب را رزرو کنند.

گوشه ای از مراسم افتتاحیه « بیت العائله الابراهیمیه»

منبع مسلمنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.