خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تقدیس «روغن مسح» برای پادشاه چارلز +تصاویر

روغن تاجگذاری پادشاه چارلز در بیت المقدس تقدیس شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، طبق رسوم سلطنتی در انگلیس، پادشاه چارلز باید با روغن مقدس مسح شود. روغن با استفاده از زیتون‌های دو باغ در کوه زیتون و فرمولی که قدمت آن به قرن ها پیش می رود، تولید شده است. به همین خاطر روغن معطر کریسمس که برای مسح کردن پادشاه چارلز در هنگام تاجگذاری او در ماه مه استفاده می شود، روز جمعه در بیت المقدس تقدیس شد.

مراسمی در کلیسای مقدس قیامت برگزار شد که در آن روغن مقدس توسط پاتریارک اورشلیم، تئوفیلوس سوم و اسقف اعظم انگلیکن در اورشلیم تقدیس شد. این روغن با استفاده از زیتون های برداشت شده از دو نخلستان در کوه زیتون، در صومعه مریم مجدلیه و صومعه معراج ایجاد شده است.

زیتون ها بیرون بیت لحم فشرده شده و روغن آن با کنجد، گل رز، یاس، دارچین، بنزوئین، عنبر و شکوفه پرتقال معطر شده است. شاه انگلیس گوی، عصا و حلقه تاجگذاری پادشاه را دریافت می کند و در مراسمی در ۶ مه در کلیسای وست مینستر تاجگذاری و برکت می گیرد. کامیلا، همسر او نیز با روغن مقدس مسح خواهد شد و تاج گذاری خواهد کرد.

اسقف بریتانیا گفت: از پادشاهان باستان تا به امروز، همه با روغن این مکان مقدس مسح شده اند. همانطور که ما برای مسح کردن پادشاه و همسر ملکه آماده می شویم، دعا می کنم که آنها توسط روح القدس هدایت و تقویت شوند.

این روغن همانی است که در مراسم تاجگذاری ملکه الیزابت دوم در ۲ ژوئن ۱۹۵۳ استفاده شد، با فرمولی که قدمت آن به صدها سال قبل می رسد.

تقدیس روغن مسح پادشاه چارلز

تقدیس روغن مسح پادشاه چارلز

منبع شفقنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.