خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

قدردانی پاپ فرانسیس از تلاش‌های انسان‌دوستانه آیت الله سیستانی

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در نامه‌ای از تلاش‌های بشردوستانه آیت الله سیستانی در کمک به مردم عراق قدردانی کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، پاپ فرانسیس در نامه‌ای به آیت الله سیستانی نوشت: مسیحیان و مسلمانان باید الگوی حقیقت و عشق در جهان آسیب دیده از جنگ باشند.

پاپ در این نامه با اشاره به دیدار پربار دو سال پیش خود با آیت الله سیستانی در عراق از او خواست تا برادری میان مؤمنان را به عنوان پاسخی ملموس به چالش‌های امروزی ترویج کند.

پاپ فرانسیس، آیت الله العظمی سیستانی را «برادر عزیز» خود خواند و نوشت: بر رهبران دینی از همه مذاهب است که افراد مسئولیت‌پذیر در جامعه مدنی را به حمایت از حقوق اساسی افراد و ترویج برادری و پذیرش متقابل، به عنوان پاسخی ملموس به چالش‌های امروزی تشویق کنند.

پاپ دیدار دو سال پیش آنها در نجف را نقطه عطفی در مسیر گفتگوی بین ادیان و تفاهم بین مردم توصیف کرد.

تقدیر از خدمات آیت الله سیستانی

پاپ در این نامه که روز سه‌شنبه توسط دفتر مطبوعاتی واتیکان متشر شد، از آیت‌الله العظمی سیستانی به‌خاطر تعهد وی در کمک به کسانی که تحت ظلم قرار گرفته‌اند و خدمت به حفظ وحدت مردم عراق تقدیر کرد.

پاپ همچنین نوشت: همکاری و دوستی بین مؤمنان مذاهب مختلف نه تنها برای برانگیختن احترام متقابل لازم است بلکه مهمتر از همه آن برای حفظ وفاقی که به خیر بشریت کمک می‌کند چنانچه در عراق شاهدیم کمک می‌کند.

پاپ ادامه داد: جوامع مبتنی بر ایمان باید نمونه ممتاز همکاری و نماد همزیستی مسالمت‌آمیز باشند که ما از آن برای ساختن آینده‌ای توأم با وحدت در روی زمین استفاده می‌کنیم.

وی افزود: ما هر دو معتقد هستیم که احترام به کرامت و حقوق افراد و جوامع، به ویژه آزادی مذهب، اندیشه و بیان، منبع آرامش فردی و اجتماعی و هماهنگی بین مردم است.

ضرورت برادری و همزیستی متقابل

پاپ ادامه داد: ضروری است که خانواده انسانی حس برادری و همزیستی متقابل را به عنوان پاسخی ملموس به چالش‌های امروزی دوباره زنده کنند.

پاپ به نقل از سند برادری انسانی نوشت: از مردان و زنان با ادیان مختلف که با هم به سوی خدا گام برمی‌دارند، دعوت می‌شود تا در فضای عظیم ارزش‌های مشترک معنوی، انسانی و اجتماعی همکاری کنند و این امر را در گسترش بالاترین فضایل اخلاقی مورد حمایت ادیان نشان دهند.

پاپ فرانسیس در پایان ابراز امیدواری کرد که مسیحیان و مسلمانان با هم در جهانی که زخم‌های متعددی از درگیری‌ها دارد و نیازمند شفقت و شفا است، همیشه الگوی حقیقت، عشق و امید باشند.

در دومین سال سفر پاپ به عراق، کنفرانسی با عنوان «کاتولیک‌ها و شیعیان در برابر آینده» در نجف برگزار شد.

در این مراسم که توسط جامعه سنت اگیدیو و مؤسسه الخویی نجف سازماندهی شد، هیئتی متشکل از اعضای سنت اگیدیو و همچنین اسقف اعظم وینچنزو پاگلیا، کاردینال ها آیوسو، کوتس و لوئیس ساکو، اسقف کلدانی در بغداد حضور داشتند.

منبع ایکنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.