خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دبیرکل اتحادیه کلیساهای اندونزی تقویت روابط دینی با ایران را خواستار شد

دبیرکل اتحادیه کلیساهای اندونزی در دیدار با رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بر لزوم توسعه همکاری‌های فرهنگی و دینی میان دو کشور تأکید کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، علی‌اکبر ضیایی، رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها به همراه محمدرضا ابراهیمی، رایزن فرهنگی کشورمان در اندونزی با کشیش جاکلوین فریتس مانوپوتی، دبیرکل اتحادیه کلیساهای اندونزی دیدار و گفت‌وگو کردند.

ضیایی در سخنانی، با اشاره به آداب و رسوم ایرانیان در عید نوروز گفت: گفت‌وگوی بین ادیان و فرهنگ‌ها موضوع مهمی است و در عصر مدرن می‌توان با ارزش‌ها و سنت‌‌های مختلف در جوامعی که دارای عقاید، فرهنگ‌ها و قومیت‌های مختلف هستند، زندگی مسالمت‌آمیز و در عین حال پرشوری برقرار کرد.

وی افزود: این چشم‌انداز با تأکید بر تنوع فرهنگی و مذهبی، درک بین فرهنگی و بین دینی احترام متقابل، تمایل به پذیرش دیگران، تعهد به همبستگی و امنیت انسانی همه در راستای ایجاد یک فضای صلح آمیز امکان پذیر است.

رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها به تشریح فعالیت‌های این مرکز پرداخت و تأکید کرد: این مرکز در طول سال‌های گذشته تاکنون نشست‌‌های بسیاری میان دانشمندان مسلمان با سایر ادیان برگزار کرده و با اعزام هیئت‌های مختلف در گفت‌وگو با سایر ادیان شرکت کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه گفت‌وگوهای ادیانی با موضوعات مختلف از قبیل سبک زندگی، معنویت و … در سطح بالا در برخی از کشورها انجام شده است، پیشنهاد دور جدید گفت‌وگوها با اتحادیه کلیساهای اندونزی را مطرح کرد.

کشیش جاکلوین فریتس مانوپوتی، دبیرکل اتحادیه کلیساهای اندونزی نیز در این دیدار، گفت: اتحادیه کلیساهای اندونزی از سازمان‌های کلیسای پروتستان در اندونزی که تمرکز به وضعیت انسانی و حتی بحران محیط زیست دارد، حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این اتحادیه ارتباط خوبی با پیروان ادیان و مذاهب دارد، افزود: جمهوری اسلامی ایران نقش مهم و با ثباتی در منطقه و جهان دارد.

کشیش جالکون به موضوع اسرائیل و فلسطین اشاره کرد و گفت: این حق مردم فلسطین است که از سرزمین خود دفاع کنند و باید حق مردم فلسطین به رسمیت شناخته شود.

دبیرکل اتحادیه کلیساهای اندونزی در پایان بر لزوم توسعه همکاری‌های فرهنگی و دینی میان دو کشور تأکید کرد.

منبع سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.