خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آغاز کمپین رمضانی تحریم کالاهای اسرائیلی در انگلیس

در آخرین جمعه قبل از آغاز کمپین رمضانی هزاران بروشور اطلاع‌رسانی درباره تحریم کالاهای اسرائیلی در ماه رمضان را در مساجد سراسر بریتانیا توزیع کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، یک گروه حامی فلسطین کمپینی را برای تحریم کالاهای اسرائیلی در ماه رمضان در سراسر مساجد بریتانیا راه‌اندازی کرده است.

گروه دوستان الاقصی (FOA) مستقر در بریتانیا می‌گوید که بسیاری از افراد در نتیجه این کمپین که از اوایل دهه ۲۰۱۰ شروع شده است، به مصرف‌کنندگان اخلاق‌مدار تبدیل شده‌اند.

برگزارکنندگان این کمپین روز گذشته، ۲۶ اسفند و در آخرین جمعه پیش از ماه رمضان اعلام کردند که بیش از ۲۰ هزار بروشور که مسلمانان را به چک کردن برچسب کالاها و تحریم اسرائیل دعوت می‌کند، در مساجد سراسر بریتانیا توزیع کردند.

این ابتکار بخشی از کمپینی است که توسط دوستان الاقصی با هدف دفاع از حقوق فلسطینی‌ها و حفاظت از مسجد الاقصی راه‌اندازی شده است و از مسلمانان در بریتانیا و اروپا می‌خواهد با «طعم آپارتاید» افطار نکنند.

FOA در بیانیه‌ای اعلام کرد که کمپین تحریم محصولات اسرائیلی در آستانه رمضان امسال، با پوشش مطبوعاتی از بریتانیا تا مراکش و مالزی، گسترش زیادی داشته است.

گروه دوستان الاقصی اعلام کرد: کمپین «CheckTheLabel» که از اوایل دهه ۲۰۱۰ اجرا می‌شود، تأثیر بی‌سابقه‌ای بر درک عموم بریتانیا از ارتباط بین محصولاتی که خریداری می‌کنند و اشغال غیرقانونی فلسطین توسط اسرائیل داشته است و بسیاری از افراد به مصرف‌کنندگان اخلاقی تبدیل شده‌اند که در نتیجه از خرید محصولات اسرائیلی اجتناب می‌کنند.

شامیول جواردر، رئیس FOA، گفت: این ماه رمضان، مهم‌تر از هر زمان دیگری است که ما اسرائیل را تحریم می‌کردیم. با بررسی برچسب و پرهیز از خرید خرماهای اسرائیلی، می‌توانیم پیامی روشن بفرستیم که ما پول خود را به رژیم آپارتایدی که قوانین بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد و کودکان فلسطینی را می‌کشد، نمی‌دهیم.

این سازمان می‌گوید اسرائیل در ۷۶ روز اول سال ۲۰۲۳ دست کم ۸۳ فلسطینی از جمله دست کم ۱۶ کودک را به قتل رسانده است.

در این بیانیه آمده است: ۳ ماه اول سال ۲۰۲۳ شاهد برخی از بدترین خشونت‌های اسرائیل علیه فلسطینیان در دهه‌های اخیر بوده است و نگرانی‌های زیادی در مورد حملات اسرائیل به مسجد الاقصی در ماه رمضان وجود دارد.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.