خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سوزاندن مدرسه مسلمانان در هند مصداق اسلام هراسی است

سازمان همکاری اسلامی:

سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای به آتش کشیدن یک مدرسه اسلامی مسلمانان در هند و هتک حرمت قرآن کریم در این حادثه را مصداق بارز اسلام هراسی و تشدید خشونت علیه مسلمانان در این کشور دانست.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد که سوزاندن مدرسه مسلمانان در هند و خشونت‌های شرکت‌کنندگان در جشنواره رام نوامی «مظهر آشکار اسلام هراسی فزاینده» در هند است.

این سازمان اقدامات خشن و خرابکاری در یک مدرسه اسلامی در ایالت بیهار را محکوم کرد.

در بیانیه‌ این سازمان آمده است که موارد حمله به مسلمانان در طول این جشنواره ۹ روزه «تجلی آشکار اسلام هراسی فزاینده و هدف‌گیری سیستماتیک جامعه مسلمانان در هند» است.

وزارت خارجه هند این بیانیه را محکوم و اعلام کرد که سازمان همکاری اسلامی تبلیغات ضد دولت هند را آغاز کرده است.

آریندام باگچی، سخنگوی وزارت امور خارجه هند در توییتر مدعی شد: این بیانیه نمونه دیگری از برنامه ضد هندی آنهاست که به اعتبار آنها لطمه می‌زند.

گزارش‌های رسانه‌های محلی حاکی از آن است که موکب‌های بزرگی از هندوهای افراطی که شمشیر، چوب و سایر سلاح‌ها را حمل می‌کردند، از محله‌های مسلمانان در چندین شهر عبور کردند و شعارهای نفرت‌آمیز سر دادند و خانه‌ها و مغازه‌های مسلمانان را در برخی مکان‌ها به آتش کشیدند.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌های محلی، حداقل دو نفر در خشونت‌ها در طول جشنواره کشته شدند، از جمله یک نفر در ایالت بیهار که مقامات برای جلوگیری از شعله‌ور شدن آتش، صدها پلیس ضد شورش را مستقر و اینترنت تلفن همراه را قطع کردند.

سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد که خشونت در جریان این جشنواره منجر به سوزاندن یک مدرسه مسلمانان و کتابخانه آن توسط یک گروه افراطی هندو در بیهار شد. حوادث خشونت‌آمیز مشابهی از بنگال غربی، گجرات، اوتار پرادش و سایر ایالت‌ها گزارش شد که منجر به دستگیری بیش از ۱۰۰ نفر در سراسر کشور شد.

دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی از مقامات هندی خواست که اقدامات قاطعانه‌ای را علیه عاملان چنین اقداماتی انجام دهند و امنیت، حقوق و کرامت جامعه مسلمانان در کشور را تضمین کنند.

منتقدان می‌گویند که گروه‌های تندرو هندو از زمانی که نارندرا مودی در سال ۲۰۱۴ به عنوان نخست‌وزیر انتخاب شد خشونت بیشتری علیه مسلمانان انجام می‌دهند.

منبع ایکنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.