خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

توقف بازی فوتبال در آمریکا برای افطار بازیکنان مسلمان

مسابقات بازی فوتبال در لیگ برتر آمریکا هم امسال به لیگ‌هایی پیوسته که زمانی را برای توقف بازی و افطار کردن بازیکنان مسلمان در نظر گرفته است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، وب‌سایتی در گزارشی به توقف بازی فوتبال در لیگ فوتبال آمریکا(MLS) به منظور افطار بازیکنان مسلمان روزه‌دار پرداخت و نوشت: هنگامی که داور در بازی تیم کلبوس کریو و رئال سالت لیک در اول آوریل و هنگام اذان مغرب بازی را برای مدت کوتاهی متوقف کرد،‌ محمد فارسی و استیون موریرا در کنار زمین زانو زدند و با خرما و نوشیدنی روزه خود را باز کردند.

خط مشی زمان نوشیدنی در سراسر لیگ تغییری نسبت به سال‌های گذشته است، زمانی که بازیکنان مسلمان انتظار می‌رفت تا پایان نیمه یا بعد از بازی منتظر بمانند تا افطار کنند و MLS یکی از چندین لیگ فوتبال زنان و مردان در کشورهای اروپایی و کانادا است که این قانون را اجرا کرده است.

موریرا از تیم کلمبوس در توییتی نوشت: از اینکه به دین ما احترام می‌گذارید متشکرم.

ورزشکاران مسلمان در سراسر جهان ـ از جمله بازیکنانNFL (لیگ ملی فوتبال آمریکایی) و NBA (لیگ حرفه‌ای بسکتبال) و همچنین مردان و زنان در لیگ بسکتبال NCAA ـ در ماه مبارک رمضان علی‌رغم پرهیز از هرگونه خوردنی و نوشیدنی از سحر تا غروب آفتاب، تمرین می‌کنند و مسابقه می‌دهند.

اما با توجه به استراحت‌های مکرر و نیمه‌های کوتاه‌تر، بیشتر ورزش‌ها چالشی مشابه فوتبال ندارند، اگرچه زمان مسابقه نیز مهم است. آداما سانوگو، مهاجم ۹ فوتی تیم بسکتبال دانشگاه کنتیکت، در تمام مدت مسابقات تیمش در مسابقات قهرمانی NCAA روزه گرفته است. برخی از بازی‌ها قبل از غروب آفتاب انجام شد، اما او در بازی مقابل گونزاگا توانست در نیمه اول افطار کند.

جف آگوس، نایب رئیس ارشد مسابقات MLS، به Religion News گفت که امسال پس از درخواست‌های متعدد بازیکنان و کارکنان لیگ در مورد بهترین نحوه مدیریت روند روزه گرفتن در ماه رمضان، که از ۲۲ مارس تا ۲۱ آوریل برگزار می‌شود، وقفه‌های ۶۰ ثانیه‌ای جدیدی صورت گرفت. سیاست فعلی با گفت‌وگو با سازمان داوران حرفه‌ای تدوین شده است.

آگوس گفت: پشتیبانی گسترده‌ای برای این امر وجود دارد. این سیاست تلاشی برای رعایت پیشینه(دینی) افراد و همچنین رسیدگی به سلامت و ایمنی بازیکنان است.

سیاست MLS منعکس‌کننده مقررات مشابهی است که اواخر ماه گذشته در لیگ برتر انگلستان و لیگ قهرمانی انگلستان(دسته اول) وضع شد. داوران لیگ‌های مردان تشویق شدند تا قبل از شروع بازی با بازیکنان هماهنگ شوند و در مورد زمان تخمینی توقف بازی توافق کنند. (اگرچه زمان استراحت MLS رسماً ۶۰ ثانیه است، اما به نظر می‌رسد داوران انعطاف پذیری خود را با اجرای این سیاست نشان می‌دهند: مسابقه کلمبوس ـ سالت لیک حدود سه دقیقه متوقف شد).

اما لیگ‌های دیگر از پیروی از این روند خودداری کرده‌اند. طبق گزارش‌ها، لیگ ۱، لیگ برتر فوتبال فرانسه، ایمیلی را برای داوران ارسال و به آنها هشدار داد که اجازه توقف‌های سریع را در جریان بازی ندهند. به گزارش دیلی میل، در ایمیل فاش شده آمده است: فوتبال ملاحظات سیاسی، مذهبی، ایدئولوژیکی یا صنفی بازیگران خود را در نظر نمی‌گیرد.

منبع ایکنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.