خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

۸۰ عنوان اثر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی رونمایی شدند

در نمایشگاه بین‌المللی قرآن؛

طی مراسمی در بخش نهادهای حوزوی سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن از ۸۰ عنوان اثر جدید پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و اپلیکیشن «فرهنگ موضوعی سوره‌های قرآن» رونمایی شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، از جدیدترین آثار مکتوب و دیجیتال پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در بخش نهادهای حوزوی سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت، حجت‌الاسلام والمسلمین نجف لک‌زایی، رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صادق یوسفی مقدم، رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن رونمایی شد.

آراستگی، عبادت و بندگی، جهاد فرهنگی، کسب و کار، ورزش و تربیت بدنی، امر به معروف و نهی از منکر، خودسازی، روزه، مسکن، حج، زکات، تعامل فرق و مذهب، تعامل طلبکار و بدهکار، رفتار با دشمنان و تعامل با دوستان از جمله این آثار است.

از دیگر عناوین آثار جدید می‌توان به تعامل با بیماری و بیمار، تعامل با نیازمندان، تعامل با اهل کتاب، جهاد فرهنگی، چکیده مقالات همایش ملی مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم، خطاب‌های قرآن پژوهشی، صحابه در قرآن، بررسی و نقد درون‌دینی «نگره خطا»، علم قرائت، فرهنگ و اصلاحات مفاهیم سیاسی قرآن کریم، الگوی اخلاق توحیدی در قرآن، رفتارشناسی تعامل پیامبران از نگاه قرآن، نظام‌سازی قرآنی، مسئله خلق قرآن از منظر ولفسن، قرآن در مکتب اهل بیت (ع) اشاره کرد.

عرصه سیمرغ، وحیانیت الفاظ قرآن کریم، نظام اخلاقی قرآن، خشونت اجتماعی، عرفان در آیینه قرآن و روایت، تربیت هیجانی ـ عاطفی از منظر قرآن، دائرهالمعارف قرآن کریم، اقتباس قرآن از عهدین، بازخوانی مبانی تفسیر قرآن، قرآن در مکتب اهل بیت(ع) از دیگر آثار جدید است.

از دیگر عناوین پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن می‌توان به رفتار با فرزند، سبک زندگی اهل‌بیت(ع)، رفتار با همسر، رفتار با حیوانات، رفتار با همسایه، سفر، دانش‌اندوزی، مهارت‌های ارتباطی با سالمندان، مبانی سبک زندگی اسلامی، پوشش، مهمانی، رفتار با جوان، رفتار با خویشاوندان، خواب و بیداری، نماز، بهداشت، رفتار با پدر و مادر، تغذیه اشاره کرد.

در کنار این آثار مکتوب از اپلیکیشن فرهنگ موضوعی سوره‌های قرآن، جامع‌ترین فرهنگ موضوعی سوره‌های قرآن، کاملترین منبع قرآن‌پژوهی با سه ویژگی سرعت، دقت و آسانی، مشتمل بر هزاران مدخل اصلی و موضوعات فرعی، فراهم‌کننده زمینه تفسیر موضوعی قرآن و فراهم‌کننده زمینه توسعه پژوهش‌های قرآنی رونمایی شد.

یادآور می‌شود، سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن تا ۲۶ فروردین‌ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ پذیرای بازدیدکنندگان در مصلای امام خمینی(ره) است.

منبع ایبنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.