خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حملات سیستماتیک هندوهای افراطی علیه مسلمانان زیر ذره‌بین دستگاه قضایی هند

دستگاه قضایی هند تداوم نظام‌مند حملات سیستماتیک هندوهای افراطی علیه مسلمانان در این کشور را با وجود درخواست‌ها از دولت «نارندرا مودی» برای مقابله با سخنان نفرت‌آمیز پیگیری می‌کند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، وب سایت «گلوبال ویلیج اسپیس» با انتشار گزارشی از حملات سیستماتیک هندوهای افراطی علیه مسلمانان اعلام کرد: فعالیت مشکوک ملی‌گرایان هندو علیه مسلمانان پس از حکم اخیر دادگاه عالی این کشور و درخواست‌های مسلمانان برای پایان دادن به حملات افراط‌گرایان هندو در کانون توجه قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، احکام قضایی و درخواست‌های حقوقی نوعی فشار را بر دولت نارندرا مودی و حزب متبوع وی «بهاراتیا جاناتا» اعمال کرده است، زیرا شواهد حاکی از وقوع حوادثی است که می‌تواند کارزار سازماندهی‌شده علیه مسلمان باشد.

حملات فزاینده افراط‌گرایان هندو علیه مسلمانان در هند سوال‌های زیادی را در مورد پیشینه این حملات و علل آنها و اهداف واقعی آنها مطرح کرده است.

گلوبال ویلیج اسپیس می‌گوید که حزب مودی یک پایگاه شبه نظامی به نام «Rashtriya Swayamsevak Sangh RSS» دارد که شامل حدود پنج میلیون عضو است.

در پایان ماه گذشته میلادی، دادگاه عالی هند حکم مهمی صادر کرد که در آن دولت مودی را به دلیل ناتوانی در مهار سخنان تنفرآمیز در سراسر این کشور علیه مسلمانان بی‌کفایت و نالایق توصیف و تأکید کرد که این وضعیت تنها زمانی می‌تواند پایان یابد که مسائل دینی را از کشمکش‌های سیاسی دور نگاه داشت.

در این حکم آمده است که هر روز عناصری برای بدنام کردن دیگران چه در تلویزیون و چه در تریبون‌های عمومی سخنرانی می‌کنند و مشکل تنها زمانی آشکار می‌شود که سیاستمداران سیاست و دین را با هم اشتباه می‌گیرند. این قضات تأکید کردند که لحظه‌ای که مسائل دینی از کشمکش‌های سیاسی دور شود، سخنان نفرت‌انگیز پایان خواهد یافت.

به گزارش گلوبال ویلیج اسپایس، رسانه‌های هندی از ماه نوامبر بیش از ۵۰ تجمع ضد مسلمانان در ایالت ماهاراشترا را گزارش کرده‌اند که طی آن معترضان خواستار تحریم اجتماعی مسلمانان و عدم ازدواج با آنها شدند.

تندروهای هندو نسبت به ازدواج مردان مسلمان با زنان هندو معترض هستند و مدعی می‌شوند که این مردان مسلمان برای گرویدن زنان هندو به اسلام با آنها ازدواج می‌کنند، آنها همچنین به تصاحب زمین‌های عمومی از سوی مسلمانان برای ساخت مکان‌های دینی و اسلامی اعتراض دارند.

در این گزارش تاکید شده است که این تجمعات توسط یک گروه ملی گرای هندو به نام «ساکال هندو ساماج» که بسیاری از اعضای آن زیر پرچم سازمان شبه نظامی «Rashtriya Swayamsevak Sangh» فعالیت می‌کنند، سازماندهی شده است.

اگرچه حزب بهاراتیا جاناتا هر گونه ارتباط خود را با این تجمعات ضد مسلمانان رد می‌کند، اما تعدادی از نمایندگان مجلس و مقامات این حزب در تعدادی از آن تجمعات شرکت و در جریان آن سخنرانی کردند.

بر اساس این گزارش، ناظران بر این باورند که حزب بهاراتیا جاناتا تنش‌های فرقه‌ای را فرصتی برای جذب آرا می‌داند و بنابراین عجیب نیست که هر زمان که تاریخ برگزاری هر انتخابات نزدیک است، سخنان نفرت‌انگیز علیه مسلمانان تشدید شود.

منبع ایکنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.