خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جوانی مسیحی در غزه به مسلمانان افطار می‌دهد +تصاویر

توزیع افطار جوانی مسیحی در شهر غزه و پذیرایی وی از مسلمانان در ترافیک صحنه جذاب ادیانی را رغم زد و در یک ساعت قبل از غروب آفتاب در ماه رمضان که جاده‌های غزه مملو از ماشین‌ها می‌شود، شگفتی زیبایی میان مسیحیان و مسلمانان پدید آورد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، برای آنهایی که بدشانس هستند و در ترافیک شدید ایستاده‌اند، افطار را به کلی از دست نمی‌دهند، چون «ایهاب ایاد» جوانی مسیحی با پذیرایی در لحظه افطار از مسلمانان استقبال کرد.

جوان مسیحی، خرما و آب را به مسلمانانی که در ترافیک گیر کرده‌اند تعارف می‌کند، تا طبق سنت پیامبر(ص) افطار کنند. پنج سال پیش، ایاد با پیشنهاد خرما و آب به همسایگان، شروع کرد و تصمیم گرفت این پیشنهاد را عمومی کند.

ایاد، ۲۳ ساله گفت: به عنوان یک مسیحی، به برادران مسلمانم خرما و آب را به عنوان نوعی شریک کردن تقدیم می کنم، زیرا ما در یک وطن زندگی می کنیم و خون یکسانی داریم. و مجسمه های کوچک مریم مقدس. آنها ابتدا تعجب کردند که چگونه یک مسیحی این کار را می کند، اما با گذشت روزها، هر سال از دیدن من خوشحال می شدند. واکنش‌ها مثبت است و من خوشحالم و افتخار می‌کنم.

غزه، نوار ساحلی که از سال ۲۰۰۷ تحت محاصره رژیم صهیونیستی قرار دارد و توسط گروه حماس اداره می شود، تنها حدود ۱۰۰۰ مسیحی دارد که اکثر آنها ارتدوکس یونانی هستند. ۳\۲ میلیون نفر در این متراکم‌ترین نقطه جهان زندگی می‌کنند.

 

 

 

 

 

 

منبع شفقنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.