خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بررسی تکنیک مجاب سازی جسمی برای جذب عضو در فرقه ها/ سوء استفاده های جسمی

به گزارش ادیان نیوز، هر چند تمامی تکنیک های به کارگرفته شده توسط فرقه ها در روند مجاب سازی جسمی فرد، منجر به عواقب سوء برای او می شود، اما برخی از این فشارهای طاقت فرسای جسمی مانند: فشار آوردن بر کره چشم و گوش و تنبیه فیزیکی، اثرات ملموس تر و آشکارتری دارد.
رهبران فرقه ها و گروه های بازسازی فکری تعدادی از انواع سوء‌استفاده های جسمی را به خدمت گرفته، و بعد از مشاهده آثار وحشتناک این تمرینات، واکنش ها را در جهتی که مایلند پیروان آنها تصور کنند، ‌تعبیر می کنند.
یکی از ترفند های معمول در فرقه ها، استفاده از روش فشار آوردن بر چشم فرد است و مامورین منصوب از طرف رهبران، تا حد ممکن بر روی اعصاب بینایی وی فشار می آورند.
تعدادی از فرقه ها در کشور آمریکا این شیوه را برای سوء ‌استفاده از موقعیت جسمی افراد، به کار می گیرند. مثلا در جلسات یکی از فرقه ها به نام “میسیون نور الهی” چراغ ها کم نور شده، کاهن در میان پیروان، نور الهی را به وسیله فشار دادن بر چشم افراد تا زمانی که فشار بر روی اعصاب بینایی باعث دیدن برق نور می شود، ادامه می دهد.
در همان گروه به اعضا رهنمود داده می شود تا گوش هایشان را با انگشتانشان گرفته، ‌تا زمانی که یک صدای وزوز بشنوند، ‌فشار دهند و موضوع را به اینکه “هارمونی الهی” شنیده می شود، توجیه می کنند.
آن گونه که برخی اعضای سابق یک فرقه متکی بر “اندام شناسی” در آمریکا افشاگری کرده اند، فرقه ای با فریب اعضای خود و توجیه اینکه می خواهند درون و بیرون خویشتن اعضا را با هم متوازن نمایند؛ از اعمال فیزیکی دردآوری برای تنبیه افراد برای نگاه داشتن آنها در مسیر فعالیت های رهبر استفاده می کرده اند.
رهبران و سوء استفاده گران فرقه ها، با استفاده از شعارهایی مانند:” بدون درد چیزی حاصل نمی شود”، فرد را در حالت اغواگری قرار داده و در واقع هدف اصلی از ایجاد درد و فشار، مطیع کردن محض فرد برای حرکت در مسیر رهبر فرقه است.
علاوه بر اینها، روش های غیر انسانی دیگری نیز توسط فرقه ها به کار گرفته می شود. در یکی از این موارد، به دستور رهبر و دست اندرکاران فرقه، فرد باید بر روی میز دراز کشیده و سپس با انگشت شست بر نقاط حساس بدن فرد فشار آورده می شد.
در ادامه این روند، اگر این فشارها کفایت نکند، بر شدت عمل افزوده شده و فرد بی اطلاع از همه جا، باید فشار و زورآزمایی شیادان فرقه ها با آرنج، را بر روی بدن خود تحمل کند.
گفتنی است، فردی که زیر شدیدترین فشارهای جسمی قرار دارد، اگر اعتراضی به این شکنجه ها کند، بار دیگر با استفاده از حربه عوام فریبانه، وی را فردی در آستانه تبدیل شدن به جنین و بازگشتن به داخل رحم معرفی می کنند و این شخص که با اصطلاحات ساختگی فرقه ها آشنایی ندارد، به آلت دست اهداف پشت پرده پلید آنها تبدیل می شود.
منبع: انجمن رهپویان هدایت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.