خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

از وضعیت اسلام در ژاپن چه می‌دانید؟

با نگاهی به آمار و اطلاعات ادیانی نظیر اسلام در ژاپن درخواهیم یافت که تعداد مسلمانان ژاپن از سال ۲۰۱۰ تا سال ۲۰۲۲ از ۱۱۰ هزار نفر به ۲۳۰ هزار نفر رسیده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، درباره جامعه مسلمانان و اسلام در ژاپن، تقریباً صحبتی از دین نمی‌شود و می‌توان گفت اطلاعات دینی علی‌الخصوص در مورد وضعیت اسلام بسیار کم و محدود به افراد مشخصی است. بااین‌وجود بر اساس آمارهای رسمی، تعداد مسلمانان ژاپن از سال ۲۰۱۰ تا سال ۲۰۲۲ از ۱۱۰ هزار نفر به ۲۳۰ هزار نفر رسیده است. درواقع ۱۰۹ درصد افزایش، که بیشترین رشد را در میان جمعیت سایر ادیان در ژاپن داشته است.

طبق اطلاعات و آمار به‌دست‌آمده تخمین زده می‌شود که از این تعداد، حدود ۷۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ مسلمان، ژاپنی باشند که بیشترین میزان این آمار را بخش زنان تشکیل داده‌اند که بعد از ازدواج با مردان مسلمان، به اسلام گرویده‌اند. مابقی این آمار هم مهاجرین مسلمانی هستند که اغلب از کشورهای مسلمان نزدیک ژاپن، نظیر اندونزی، مالزی و بنگلادش به این کشور سفرکرده‌اند.

منبع japonica
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.