خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ختم قرآن ده‌ها هزار کویتی از طریق شبکه‌های اجتماعی

با پایان ماه رمضان ثبت شد؛

انجمن خیریه کویت از پایان طرح ختم قرآن خود در شبکه‌های اجتماعی با حضور ۴۰ هزار نفر خبر داد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، انجمن خیریه کویت(حفاظ) از حضور ۴۰ هزار نفر در طرح ختم قرآن خود از طریق شبکه‌های اجتماعی در خلال ماه مبارک رمضان خبر داد.

احمد المرشد، نایب‌رئیس هیئت‌ مدیره این انجمن تصریح کرد: ختم قرآن سالانه یکی از برنامه‌ها و رویدادهای مهمی است که حافظان قرآن کریم برای تشویق سایرین به تلاوت قرآن در طی دوره ختم قرآن از طریق شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شود. در این طرح امکان مشارکت داوطلبان از هر سنی وجود دارد و به یاری خداوند در ماه رمضان امسال بیش از ۴۰ هزار نفر در ختم قرآن شرکت داشتند. به گفته وی در این برنامه تلاوت قرآن به روایت قالون مورد نظر بوده است.

المرشد افزود: متولیان انجمن خیریه کویت(حفاظ) مفتخر به خدمت به کتاب خدا در این کشور هستند. از این‌ رو نخستین هدف ما تمرکز بر فعالیت مراکز قرآنی چه از طریق آموزش مستقیم و چه از طریق آموزش از راه دور در کنار محافل قرآنی است که در مساجد کویت برگزار می‌شود.

به گفته وی محافل قرآنی میزبان تمامی اقشار جامعه کویت در سنین مختلف بوده و همچنین محافظ تخصصی برای غیر عرب‌زبانان و دانشجویان خارجی در این کشور نیز برگزار می‌شود.

به گفته نائب‌رئیس هیئت‌ مدیره انجمن خیریه کویت، طرح‌های تخصصی مختلفی برای حفظ قرآن ویژه گروه‌های مختلف سنی در دست اجرا است که مهم‌ترین آنها عبارت از: طرح مهارتی حفظ کل قرآن کریم قبل از پایه دهم، طرح افزایش مهارت و تسلط بر تلاوت قرآن کریم ویژه کودکان، طرح حفظ قرآن ویژه بانوان بالای ۱۸ سال و همچنین محافل آزاد حفظ قرآن ویژه بزرگسالان با انعطاف زمانی مناسب برای کارمندان و شاغلان و همچنین حلقه‌های تصحیح تلاوت قرآن و آموزش تلاوت صحیح سوره فاتحه برای علاقه‌مندان است.

وی در پایان از مردم کویت برای حمایت از خادمان قرآن کریم تقدیر و تشکر کرد.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.