خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاپ فرانسیس: درها را به روی مهاجران و خارجی‌ها نبندید

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان روز گذشته ریاست یک مراسم بزرگ در فضای باز در شهر بوداپست را برعهده داشت که در آن از مجارها خواست برخلاف سیاست های ضد مهاجرتی ملی گرایان، درها را به روی مهاجران و کسانی که «خارجی یا بر خلاف ما هستند» نبندند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، پاپ فرانسیس در آخرین روز سفر به مجارستان باز هم در مورد ملی‌گرایی افراطی در اروپا هشدار داد و گفت: درهای بسته دردناک و مغایر با آموزه‌های عیسی مسیح است.

ویکتور اوربان، یک پوپولیست که در مراسم عشای ربانی شرکت می‌کرد، خود را محافظ ارزش‌های مسیحی می‌داند. او گفته است که اجازه نخواهد داد مجارستان به یک کشور مهاجر تبدیل شود، همان‌طور که او ادعا می‌کند که کشورهای دیگر در اروپا برای مردم بومی آن غیرقابل تشخیص هستند.

پاپ فرانسیس ۸۶ ساله در موعظه خود گفت که اگر مجارها می‌خواستند از عیسی پیروی کنند، باید از درهای بسته فردگرایی ما در میان جامعه‌ای که در حال انزوا است، درهای بسته بی‌تفاوتی ما نسبت به محرومان و کسانی که رنج می برند، دوری کنند. درها را به روی کسانی که خارجی هستند یا بر خلاف ما هستند، به روی مهاجران یا فقرا می‌بندیم.

فرانسیس معتقد است که مهاجرانی که از فقر فرار می کنند باید مورد استقبال و ادغام قرار گیرند زیرا آنها می‌توانند کشورهای میزبان را از نظر فرهنگی غنی کنند و جمعیت رو به کاهش اروپا را تقویت کنند. او معتقد است در حالی که کشورها حق دارند از مرزهای خود محافظت کنند، مهاجران باید در سراسر اتحادیه اروپا توزیع شوند.

منبع شفقنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.