خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان دوحه حمله به مسجدالاقصی را محکوم کرد

مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان دوحه با صدور بیانیه‌ای، حمله به مسجدالاقصی را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، متن بیانیه مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان دوحه بدین شرح است:

«چه کسی ظالم‌تر از آن است که از ذکر و یاد خداوند در مساجد جلوگیری می‌کند و برای خراب کردن آن تلاش می‌کند، برای آنها نیست جز آنکه با حالت ترسان وارد مساجد شوند، برای آنها در دنیا خواری و خفت و در آخرت عذابی بزرگ است.»/ ترجمه آیه ۱۱۴ سوره مبارکه بقره

مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان دوحه محکومیت شدید خود را در قبال جنایات رژیم اشغالگر قدس که یکی از نمونه‌های آن جنایات، حمله به مسجدالاقصی در روز چهارشنبه ۵ آوریل ۲۰۲۳ و مجروح شدن و دستگیری صدها نمازگزار در مسجد در ماه مبارک رمضان بود، ابراز می‌کند و بر رد کامل (مخالفت کامل با) اقدامات رژیم اشغالگر قدس که آزادی عبادت در مسجدالاقصی را با بستن درهای آن و محاصره نظامی آن به طور کامل محدود می‌کند، تأکید دارد.

این مرکز با تأکید بر این مطلب که حمله به مسجدالاقصی نوعی رفتار نژادپرستانه ضد مردمی و مغایر با آزادی و اعتقادات مردم است، همبستگی کامل خود را با مردم فلسطین و آرمان عادلانه آنها خصوصا اهل بیت‌المقدس که دارای دو قبله و سه حرم هستند، اعلام می‌کند.

همچنین، این مرکز از همه سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهد برای توقف این تخلفات علیه مسجدالاقصی و مردم بی دفاع فلسطین سریعا وارد عمل شوند.

مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان دوحه خواستار توقف اقدامات رژیم صهیونیستی در راستای یهودی سازی مقدسات اسلامی، توقف تجاوز مستمر به مسجدالاقصی و بازگرداندن حقوق فلسطینیان به صاحبان آنها شد.

چرخه خشونت اسرائیل و بی توجهی به حقوق فلسطینی‌ها که توسط تمام قوانین بین‌المللی و ارزش‌های انسانی تضمین شده است، ناگزیر ما را به آینده‌ای با پیامدهای نامعلوم سوق خواهد داد؛ آینده‌ای پر از خون و ویرانی.

مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان دوحه از همه می‌خواهد در همه مکان‌ها و مناسبت‌ها چنین دخل و تصرفاتی را محکوم کنند، زیرا هتک حرمت مقدسات امری قابل گذشت نیست.

منبع سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.