خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کیفر خواست فلسطینی ها علیه رژیم صهیونیستی

به گزارش ادیان نیوز، کیفرخواست مزبور درباره حمله رژیم صهیونیستی به غزه در تابستان ۲۰۱۴ و همچنین شهرک سازی صهیونیست ها است.
خبرگزاری فرانسه به نقل از اشتیه اعلام کرد: سرزمین های فلسطینی نشین از بحران عظیم اقتصادی به ویژه افزایش بیکاری، فقر، کسر بودجه، کاهش کمک کشورهای کمک کننده برای بازسازی و بلوکه شدن درآمد ناشی از مالیات توسط رژیم صهیونیستی رنج می برد.
وی همچنین اعلام کرد : موضوع آشتی فلسطینی، بازسازی غزه و ترسیم مجدد رابطه با رژیم صهیونیستی در سطوح سیاسی، اقتصادی و امنیتی در نشست شورای مرکزی سازمان آزادی بخش بررسی خواهد شد.
تشکیلات حکومت خودگردان فلسطین ژانویه ۲۰۱۵ درخواست پیوستن به دادگاه بین المللی را ارائه داد تا بتواند رژیم صهیونیستی را به خاطر ارتکاب جنایات جنگی تحت پیگرد قرار دهد.
تل آویو در پاسخ به این درخواست، از حواله ۱۰۶ میلیون یورو (۱۲۷ میلیون دلار) مالیات به تشکیلات فلسطین که منبع حیاتی برای آن است، امتناع نمود.
این مبلغ دو سوم درآمد حکومت خودگردان فلسطین است که با آن حقوق بیش از ۱۵۰ هزار کارمند این تشکیلات پرداخت می شود.    
در حمله  ژوئیه ۲۰۱۴ رژیم صهیونیستی به نوار غزه دو هزارو ۲۰۰ فلسطینی که عمدتا غیرنظامی بودند به شهادت رسیدند.
مجمع عمومی دادگاه کیفری بین‌المللی آذرماه امسال فلسطین را به‌عنوان کشور ناظر به رسمیت شناخت. این تصمیم با موافقت تمام اعضای دادگاه یادشده و در جریان نشست مجمع عمومی دادگاه در نیویورک اتخاذ شد و هیچ کشوری هم به آن اعتراضی نداشت.
بان کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل نیز دیماه  امسال اعلام کرد که در ماه آوریل عضویت فلسطین در دیوان بین‌المللی لاهه آغاز خواهد شد.
منبع: العالم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.