خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سران اسرائیلی به دنبال حذف قطعی نتانیاهو

به گزارش ادیان نیوز، سران اسرائیلی، ارتش و موساد (سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی) در حمله‌ای هماهنگ به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم ، وی را «شکست‌خورده» خواندند. این اعتراض‌ها به ویژه پس از شکست نتانیاهو در جنگ اخیر غزه در سال ۲۰۱۴ شدت گرفته است.
روزنامه «الرساله» چاپ غزه در مقاله‌ای به این امر پرداخت و نوشت «مئیر داگان» رئیس سابق موساد در اظهاراتی اعلام کرد: نتانیاهو بیشترین ضرر استراتژیک با در پرونده ایران به اسرائیل زد و جنگ اخیر غزه فقط یک شکست بود. وی سپس افزود که نتانیاهو هیچ کاری انجام نداده جز یک آتش‌بس که می‌تواند نقض شود.
«اسحاق هرتزوگ» رهبر معارضان اسرائیلی نیز در سخنانی گفت که نتانیاهو در تعامل با حماس شکست خورده و قدرت بازدارندگی در مقابل حزب‌الله در جبهه شمال را از دست داده است.
تحلیلگران معتقدند که این اظهارات کمی قبل از انتخابات رژیم صهیونیستی (۱۷ مارس/۲۶ اسفند) برای تأثیر بر افکار عمومی اسرائیلی و کنار زدن حتمی نتانیاهو در انتخابات صورت می‌گیرد.
«مأمون ابوعامر» کارشناس مسائل اسرائیلی در اینباره گفت: حمله‌های اخیر بر نتانیاهو و متمرکز شدن بر شکست وی در جنگ غزه برای این است که رأی کمتری به وی در انتخابات داده شود. اگرچه شخصیت نتانیاهو عیوبی دارد اما این حملات کافی نیست و نتانیاهو هنوز هم فرصت‌های دیگری در اختیار دارد.
«نعیم بارود» دیگر تحلیلگر سیاسی نیز در گفت‌وگو با الرساله گفت: اظهارات اسرائیلی در خصوص شکست نتانیاهو در جنگ اخیر اظهاراتی قاطع و علنی است مبنی بر اینکه همه آنها شکست خورده‌اند زیرا نتانیاهو با نام تمام سران اسرائیلی و نه فقط به اسم خودش وارد جنگ شد بنابراین این اظهارات برای شکست نتانیاهو کافی نیست.
وی تاکید کرد: این اظهارات همچنین به آن معناست که مقاومت از نظر فکری و نظامی در جنگ پیروز شد همانگونه که حماس نیز اظهارات داگان و دیگر سران اسرائیلی را نشانه این امر اعلام کرد.
در نهایت نعیم بارود پیش‌بینی کرد که علیرغم تمام نارضایتی‌های کنونی و اظهارات علیه نتانیاهو باز هم احتمال دارد برنده انتخابات پیش روی رژیم صهیونیستی شخص او باشد زیرا اکنون شانس بیشتری نسبت به دیگر نامزدها دارد.
این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که شنبه شب (۱۶ اسفند) تظاهرات گسترده ده‌ها هزار نفری در سرزمین‌های اشغالی علیه نتانیاهو برگزار شد که خواستار تغییر اولویت های اسرائیل و تمرکز بر مسائل بهداشتی، آموزشی، مسکن و هزینه های زندگی بودند (+). حزب لیکود به رهبری نتانیاهو اعتقاد دارد باید مسائل امنیتی مقدم بر مسائیل دیگر مودر خواست تظاهرکنندگان باشد.
این تظاهرات پس از اعتراضات گسترده تابستان سال ۲۰۱۱ بزرگترین تجمع اعتراضی علیه نابرابری‌های اقتصادی و بی‌عدالتی اجتماعی در رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود. امری که نشان می دهد این اعتراضات همچون آتش زیر خاکستر هر زمان ممکن است شعله‌ور شده و رژیم تل آویو را به چالش جدی بکشد.
منبع: فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.