خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پیام تسلیت مولوی عبدالحمید برای شش جنایتکار!؟

به گزارش ادیان نیوز، ماموستا «برهان عالی» امام جماعت مسجد جامع قبای شهرک بهاران سنندج بود. وی ساعت یازده شب ۲۱ شهریور ماه ۱۳۸۸ پس از اقامه نماز در مسجد جامع قبا، جلوی درب منزل خویش توسط عده ای ناشناس ترور شده و به شهادت رسید.
وی از علمای خوشنام و برجسته ی اهل سنت آن خطه به شمار می رفت. او عالمی گرانقدر و خطیبی چیره دست بود و نمازهای جماعت و جمعه وی یکی از شلوغ ترین نماز جماعت های سنندج بود.
چند ماه بعد، مقامات رسمی کردستان از شناسایی و بازداشت اعضای یک تیم تروریستی به نام توحید که گرایش سلفی داشت، خبر دادند.
فرمانده تیم تروریستی توحید که هدایت عملیات ترور شخصیت‌های مذهبی کردستان را شکل می‌داد یکی از دستگیر شدگان بود. او در این خصوص در یک برنامه تلویزیونی با عنوان “دست شیطان” که در سیمای مرکز کردستان پخش شد، گفت: “یکی از هم‌دسته‌ها پیشنهاد داد حالا که ترورها را شروع کرده‌ایم ماموستا برهان عالی را هم بکشیم، من هم قبول کردم و برای یکی از افراد گروه اسلحه‌ای تهیه کرده و به او گفتم که محل زندگی برهان عالی را پیدا کند اما او رفت و وی را به قتل رساند. البته به کمک شخص دیگری این کار را انجام داد. به این صورت که آن شخص با پرسش یک سؤال شرعی ماموستا برهان عالی را مشغول می‌کند و دیگری در فرصت مناسب به سوی او تیراندازی می‌کند و سپس متواری می‌شوند.”
اعضای این گروهک همچنین به ترور ماموستا «شیخ الإسلام» یکی دیگر از علمای اهل سنت کردستان اعتراف کردند.
بامداد چهارشنبه هفته گذشته (۱۴ اسفند ۱۳۹۳) حکم اعدام شش کرد عضو تیم تروریستی توحید اجرا شد و بالای چوبه دار رفتند.
در پی اعدام این شش تروریست جنایتکار که دستشان به خون یک عالم سنی آغشته شده بود و به اقدام خود هم اعتراف کرده بودند، رسانه های ضد انقلاب همچون BBC، صدای آمریکا و غیره با انتشار اخبار و مطالبی در مورد آنها، به جوسازی علیه نظام و تحریک افکار عمومی پرداختند.
اکنون و بعد از گذشت یک هفته از اعدام آنها، جناب مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه مسجد مکی زاهدان هم در اقدامی عجیب و سؤال برانگیز، پیام تسلیتی برای این شش جنایتکار صادر کرده است.
حال چند پرسش مطرح می شود که جناب مولوی باید به آن پاسخ دهد. اولا چرا برای این شش فرد اعدام شده که جنایتکار بوده اند و به جنایت خود هم اعتراف کرده بودند، پیام تسلیت صادر کرده است؟! دوما چرا بعد از گذشت این چند روز، وی به فکر صدور پیام تسلیت افتاده است؟!
منبع: شیعه آنلاین
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.