خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مقبره صدام در تکریت کاملا تخریب شد+عکس

به گزارش ادیان نیوز، مقبره صدام دیکتاتور سابق عراق در جریان نبردهای تکریت تقریبا به طور کامل ویران شده است.
تصاویری که خبرگزاری آسوشیتدپرس ضبط کرده نشان می دهد که از ساختمان محل تدفین صدام در روستای العوجه فقط ستون های آن باقی مانده است.
به نوشته بی بی سی، نیروهای عراقی و شبه نظامیان [نیروهای مردمی] شیعه مورد حمایت ایران هم اکنون برای بیرون راندن تروریست های داعش از تکریت می کوشند.
سال گذشته طرفداران صدام در تکریت گفتند که جسد صدام حسین را خارج کرده و به نقطه ای نامعلوم برده اند.


دعای بعثی‌ها برای صدام

به نوشته سایت بی بی سی فارسی، اشغال مقبره درحالی روی داد که نبردها در شمال و جنوب تکریت در روز یکشنبه تشدید شد و نیروهای عراقی قول دادند ظرف ۴۸ ساعت به مرکز شهر برسند.
در تصاویر تلویزیونی از آرامگاه که در جنوب شهر واقع است فقط خرابه ای از قطعات بتونی باقی مانده است.
رسانه دولتی انگلیس در ادامه نوشت: اکنون پرچم های شبه نظامیان [نیروهای مردمی] شیعه و عکس های رهبران شبه نظامیان از جمله قاسم سلیمانی فرمانده یگان قدس سپاه پاسداران که به شبه نظامیان عراقی یاری می رساند جای پوسترهای صدام را گرفته است.
آسوشیتدپرس می گوید که خبرنگارانش همراه ارتش عراق به تکریت رفته اند و ممکن است تحت محدودیت هایی کار کرده باشند!
یاسر نوما از مقام های شبه نظامی گفت: «این یکی از جاهایی بود که داعشی ها تجمع کرده بودند چون قبر صدام اینجاست. آنها با کار گذاشتن بمب در این اطراف برای ما تله گذاشته بودند.»
داعش اوت گذشته اعلام کرد که مقبره کاملا ویران شده اما مقام های محلی این مساله را تکذیب کردند و گفتند که هرچند غارت شده اما ساختمان آن خسارات زیادی ندیده است.


مقبره تخریب شده دیکتاتور عراق

صدام حسین که اهل تکریت بود در سال ۲۰۰۳ توسط نیروهای آمریکایی اسیر شد.
دادگاهی در عراق او را به جنایت علیه بشریت محکوم کرد که از جمله به خاطر کشتار شیعیان و کردها بود. او در سال ۲۰۰۶ اعدام شد.
تکریت ژوئن گذشته تحت کنترل داعش در آمد و تصور می شد که چند صد پیکارجوی [تروریست] این گروه در این شهر سنگر گرفته باشند.
نیروهای شبه نظامی متحد دولت شامل حدود ۲۰ هزار نفر و حدود ۳ هزار سرباز ارتش عراق و گروه خیلی کوچکتری از جنگجویان قبایل سنی در عملیات تکریت شرکت دارند.
مقام های عراقی بازپس گیری تکریت را گام مهمی در عملیات علیه داعش در سایر شهرها از جمله موصل،‌ دومین شهر بزرگ عراق،‌ می دانند.
منبع: جام نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.