خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

از «مهدی موعود» تا «سیر نشانه‌های ظهور در تاریخ تشیع»

حضور انتشارات «کتاب جمکران» در سی‌و‌چهارمین نمایشگاه کتاب تهران:

انتشارات «کتاب جمکران» با آثار چاپ اولی و تجدید چاپی در سی‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، علی اکبر صمدی مدیر پژوهش انتشارات «کتاب جمکران» درباره تازه‌های نشر خود در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به خبرنگار ایبنا گفت: ما سال گذشته حدود ۸۰ اثر در موضوعات مختلف چاپ کردیم که به نمایشگاه رسید مانند کتاب «مهدی موعود» که ویرایش جدید شده و البته این کتاب قرار است مجددا ترجمه جدید شود.

او درباره کتاب «مهدی موعود» اظهار کرد: این کتاب ترجمه جلد سیزدهم بحارالانوار علامه مجلسی است که به قلم علی دوانی و به سفارش آیت الله بروجردی به فارسی ترجمه شده است. این اثر حاوی گزارش تفصیلی با محتوای تاریخی شامل احادیثی از زندگانی حضرت مهدی (عج) است.

او همچنین از کتاب «اصحاب پیامبر» و «اصحاب امام زمان در عصر ظهور» سخن گفت و بیان کرد: آیت الله نجم‌الدین طبسی در کتاب «اصحاب امام زمان در عصر ظهور» به بحث و بررسی درباره تعداد اصحاب، ویژگی‌های ایشان، ملیت و معرفی اسامی اصحاب امام زمان پرداخته و سؤالات و شبهاتی را که در این خصوص وارد شده، پاسخ داده است.

صمدی افزود: در کتاب «اصحاب امام زمان در عصر ظهور» این چهره‌ها را تا آنجا که متناسب با حجم و ظرفیت کتاب بوده، تبیین و تشریح شده است و با مراجعه به منابع فریقین به سوابق و نقش و مسئولیت آنان در حکومت امام عصر پرداخته شده است. همچنین درباره بعضی از چهره‌هایی که ادعا شده مثبت هستند، همانند حسنی، خراسانی، یمانی و… بحث و تحقیق شده و واقعیت تبیین شده است.

او گفت: کتاب «موعود اسراء» کتاب دیگری است که امسال به نمایشگاه کتاب آورده‌ایم و علی رضایی کهنمویی با نوشتن کتاب «موعود اسراء» بر آن شده است تا از رهگذر استخراج، توصیف و تحلیل معارف قرآنی و حدیثی، تحقیقی را درخصوص موضوع فرجام یهود سامان دهد و معارفی شگفت و اعجازگون در این راستا به‌دست می‌دهد و درنهایت، در مسیر تحقیق، ناگزیر عطر بهشتی گل نرگس میپیچد.

این ناشر ادامه داد: کتاب جدید دیگر «کتاب سیر نشانه‌های ظهور در تاریخ تشیع» است که با مطالعه آثار به‌جامانده از گذشته‌های دور تا امروز و باتکیه بر گزارش‌های تاریخی، سیر تطور روایات نشانه‌های ظهور را در منابع روایی متقدم و متأخر شیعه بررسی کرده تا روشن شود رخدادهای تاریخی‌ای که به‌ اشتباه نشانه‌های ظهور فهم شده‌اند، چه ارتباطی با ظهور دارند؟ آیا این حوادث به‌حق علامت ظهور حضرت مهدی بوده‌اند یا خیر؟ این اثر، منبع مناسبی برای پاسخ به شبهات درباره نشانه‌های ظهور است.که در طول تاریخ چه سیری داشته گاهی اوقات صوفیانی خیلی مطرح بوده و گاهی اوقات یمنی مطرح بوده که به حال‌و‌هوای آن دوران بستگی داشته است. کتاب‌های متعددی در حوزه مهدویت چاپ کردیم.

او درباره راه اندازی بخش ادبیات پایداری و دفاع مقدس بیان کرد: قراردادی با کنگره شهدای استان قم داشتیم که زندگینامه و خاطرات ۴۵ شهید، جانباز و ایثارگر استان قم را آماده و چاپ کنیم از این ۴۵ اثر حدود ۱۰-۱۵ اثر را سال گذشته توانستیم آماده کنیم. این آثار خوبی برای شهدای سپاه، شهدای ارتش و شهدای بسیجی است.

او افزود: مجموعه‌ای که چاپ کردیم زندگی‌نامه شهدا از معلم تا مقنی تا خلبان تا خانم دکتری که اولین جراح عمومی زن کشور و رکورددار جراحی در خط مقدم بود تا شهدای حرم که جانباز دفاع مقدس بوده و در سوریه به شهادت رسیدند را شامل می‌‌شود.

صمدی در پایان گفت: در دفتر کودک و نوجوان هم کارهای مختلفی را شروع کردیم یکی از کارگروه‌های ما این است که بحث انتظار و مهدویت را در قالب داستان‌های کودکان، به بچه‌ها بگوییم مثلا شهر شکل‌های ما غیر از مباحث اخلاقی، روابط اجتماعی را آموزش می‌دهد البته مهم‌ترین مساله آموزش بحث انتظار است و ما در این کتاب مفهوم انتظار را برای کودکان توضیح می‌دهیم.

منبع ایبنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.