خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دربند، شهر ایرانی – اسلامی روسیه + فیلم

شهر شیعی ایرانی دربند یکی از سه پایتخت تاریخ روسیه و جامعه شیعیان شهر دربند از نخستین جوامع مسلمان در روسیه محسوب می شوند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، جامعه شیعیان شهر دربند از نخستین جوامع مسلمان در روسیه محسوب می‌شوند. دربند روستای فارسی زبان در روسیه و جمهوری داغستان است که جامعه شیعیان دربند در دهه‌های نخستین اسلام با ورود پیروان این دین به قفقاز شکل گرفت و مسلمانان منطقه نیز تمامی آداب‌ورسوم خود را که از دیرباز به آن‌ها ارث رسیده، حفظ کرده‌اند ازجمله اینکه نیمه‌روز هنگام ظهر بانگ اذان در شهر به صدا درمی‌آید و مؤمنان را برای اقامه نماز به مسجد فرا می‌خواند.

شهر شیعی ایرانی دربند یکی از سه پایتخت تاریخ روسیه

مسلمانان دربند و مناطق اطراف همچنین سوگواری‌های محرم را باشکوه برگزار می‌کنند و دسته‌های سوگوار در نواحی مختلف شهر حرکت کرده و مردم سینه‌زنی می‌کنند. ایام اعیاد اسلامی مانند قربان و فطر نیز در دربند باشکوه برگزار می‌شود و مردم در این روزها با حضور گسترده در مساجد، عید را باهم مذهبان خود برگزار می‌کنند. مردم دربند نوروز را نیز که از دوره حکومت ایرانیان بر این منطقه قفقاز به ارث مانده است، جشن می‌گیرند و همانند ایرانیان، این جشن باستانی را به یکدیگر شادباش می‌گویند.


منبع allah4all
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.