خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اسلام هراسی در آلمان؛ ۳۵ مسجد در سال ۲۰۲۲ مورد حمله قرار گرفت

براساس یک گزارش تازه در زمینه اسلام هراسی و اقدامات خصمانه راست گراهای افراطی، سی و پنج مسجد در آلمان در سال ۲۰۲۲ مورد حمله قرار گرفته است.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “The Muslim News”، بر اساس تحقیقات اسلام هراسی توسط دفتر مبارزه با تبعیضِ اتحادیه اسلامی-ترکی(دیتیب) در گزارشی مفصل وضعیت جنایات ناشی از تنفر، تهدیدات و حملات به مساجد و مراکز اسلامی در آلمان در سال ۲۰۲۲ را بررسی کرده است.

براساس این گزارش، خشونت‌های ضد اسلامی در آلمان با برخی تغییرات اجتماعی و سیاسی و مباحث عمومی در مورد مهاجرین ارتباط نزدیک داشته است.

متخصصین تهیه کننده گزارش تاکید می‌کنند از میان تمام عوامل موثر در حملات به مساجد و مراکز اسلامی در آلمان، “مباحث ذهنی و یک جانبه و افزایش اتهامات علیه مسلمان” پررنگ تر بوده است.

از سی و پنج حمله ای که به مساجد و مراکز اسلامی در سال ۲۰۲۲ در آلمان صورت گرفته نوزده حمله با پدیده اسلام هراسی مرتبط بوده و هشت حمله نیز توسط افراطی‌های راست‌گر انجام شده است.

هفت حمله نیز از سوی عوامل ضد ترک صورت گرفته و افراطی های چپ گرا و عوامل گروه ترور “پی کی کی” نیز چندین حمله به مساجد و مراکز اسلامی انجام داده‌اند.

راهپیمایی-علیه-اسلام-هراسی
در سال ۲۰۲۲ در آلمان صورت گرفته نوزده حمله با پدیده اسلام هراسی مرتبط بوده و هشت حمله نیز توسط افراطی‌های راست‌گر انجام شده است.

افزایش نژادپرستی و اسلام هراسی در آلمان در سال های اخیر ریشه در تبلیغات گسترده ضد اسلامی از سوی گروه ها و احزاب راست افراطی داشته است، گروه ها و احزابی که سعی کرده اند با سوء استفاده از بحران پناهجویان در آلمان ترس و هراس ایجاد کنند.

آلمان با جمعیت هشت و چهار میلیونی پس از فرانسه بیشترین جمعیت مسلمان در بین کشورهای اروپای غربی را دارد؛ براساس آمارها نزدیک به پنج میلیون مسلمان در این کشور زندگی می‌کنند.

خبر اصلی را اینجا (+) بخوانید.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.