خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اعلام اولین استراتژی ملی آمریکا برای مقابله با یهودستیزی و خشونت علیه یهودیان

جو بایدن «رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا» اولین استراتژی جامع و بلندپروازانه ملی مقابله با یهودستیزی این کشور برای مقابله با نفرت، تعصب و خشونت علیه یهودیان را اعلام نمود.

به گزارش ردنا(ادیان نیوز) به نقل از “اسوشیتدپرس” در استراتژی مقابله با یهودستیزی و خشونت علیه یهودیان که روز گذشته منتشر شد بیش از صد دستورالعمل برای دولت بایدن و شرکایش برای مبارزه با گسترش هشدار دهنده یهودی ستیزی تعیین شده است.

بایدن طی یک سخنرانی ویدئویی در کاخ سفید گفت اولین استراتژی ملی آمریکا برای مقابله با یهودی ستیزی این پیام روشن و محکم که در آمریکا “شیطان پیروز نمی شود، نفرت ناکام می ماند و خشونت زهرآگین یهودی ستیزی داستان عصر کنونی آمریکا نخواهد بود” را به دنیا مخابره می کند.

استراتژی اعلام شده که تهیه آن ماه ها طول کشید چهار هدف اصلی “افزایش آگاهی و درک یهودی ستیزی از جمله تهدیدات ناشی از آن برای آمریکا، افزایش درک میراث یهودیان آمریکایی، توسعه امنیت جامعه یهودی، تغییر روند عادی سازی یهودی ستیزی و مبارزه با تعصبات مرتبط با یهودی ستیزی و ایجاد همبستگی بین جوامع و اقدامات جمعی برای مبارزه با نفرت” را دنبال می‌کند.

استراتژی-بایدن-برای-مقابله-با-خشونت-علیه-یهودیان
سازمان‌های یهودی به طور گسترده از این استراتژی دولت بایدن استقبال کرده‌اند.

ایمی اسپیتالنیک، مدیر اجرایی امور عمومی شورای یهودیان، گفت: “امنیت یهودیان با امنیت سایر جوامع در آمریکا و دوام دموکراسی چندنژادی در این کشور ارتباط جدایی ناپذیری دارد.”

وی افزود یهودی ستیزی و افراط گرایی به طور روز افزونی در سیاست و جامعه آمریکا عادی شده و نیاز به ساختاری برای مقابله با این روند به شدت احساس می‌شد.

استراتژی اعلام شده همچنین از کنگره، دولت و حکومت های محلی، شرکت های فناوری و دیگر تجارت‌های شخصی، رهبران مذهبی و دیگران می‌خواهد با نفرت و تعصب علیه جامعه یهود مقابله کنند.

براساس اهداف استراتژی، شرکت های فناوری می بایست در دستورالعمل های کاری خود سیاست “تحمل صفر” را در قبال محتویات ضد یهود اعمال کنند. “موزه یادبود هلوکاست آمریکا” متعهد شد یک مرکز تحقیقی-آموزشی تاسیس کند. لیگ‌های حرفه‌ای ورزشی و باشگاه ها می بایست برای افزایش آگاهی نسبت به یهودی ستیزی برنامه های مشخصی را روی دست بگیرند. از سویی هم دفتر مشارکت عمومی کاخ سفید قرار است با دعوت از اعضای عمومی از آنها بخواهد نحوه حمایت خود از یهودی‌ها، مسلمانان و دیگر جوامع متفاوت با جامعه خود را شرح دهند.

“داگ امهاف”، همسر کاملا هریس، معاون جو بایدن، طی سخنانی در کاخ سفید گفت یهودی ها تنها دو درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می دهند اما از تمام جنایات ناشی از نفرت که در سال ۲۰۲۲ در سراسر این کشور اتفاق افتاده شصت و سه درصد علیه یهودی‌ها بوده است.

وی گفت:”ترس و درد را حس می کنم. با خشمی که یهودی ها از این اپیدمی نفرت با آن زندگی می‌کنند آشنا هستم.”

باید گفت داگ امهوف اولین همسر یهودی یک معاون رئیس جمهور در آمریکا می باشد که در کابینه بایدن به چهره برتر مبارزه با یهودی ستیزی تبدیل شده است.

امهوف که پیش از این یک وکیل بوده و در آمریکا به “آقای دوم” معروف است تاکید نمود هرگز تصور نمی کرد یهودی ستیزی برای او به یک هدف برای مبارزه تبدیل شود.

وی از استراتژی دولت بایدن برای مقابله با یهودی ستیزی استقبال نمود و افزود این استراتژی می تواند جان انسان هایی را نجات دهد.

امهوف گفت همه باید نسبت به اینکه هر فردی می تواند آزادانه در کشور خود زندگی کند متعهد شویم و از این موضوع اطمینان حاصل کنیم.

وی افزود وظیفه همه ماست بر این نفرت عمیق که سراسر آمریکا را فرا گرفته نقطه پایان بگذاریم و جلو عادی سازی یهودی ستیزی را بگیریم.

دولت بایدن برای حمایت از استراتژی اعلام شده “سوزان رایس، مشاور سیاست داخلی کاخ سفید، لیز شروود راندال، مشاور امنیت داخلی، و سفیر دبورا لیپستاد، نماینده ویژه نظارت و مبارزه با یهودستیزی” را در کنار امهوف قرار داده است.

جو بایدن در ادامه اظهارات ویدئویی اش در کاخ سفید تاکید کرد نفرت از بین نمی رود و با هر اقدام تحریک آمیزی سربلند می کند.

رئیس جمهور آمریکا به تظاهرات مرگبار برتری طلبان سفیدپوست در شارلوتسویل، ویرجینیا، در سال ۲۰۱۷ اشاره کرد و گفت شعارهای یهودی ستیزانه شرکت کنندگان باعث شد تا در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ نامزد شود.

بایدن گفت:”سکوت همدستی محسوب می شود.”

این در حالی ست که جو بایدن پائیز گذشته در کاخ سفید میزبان نشستی علیه خشونت های ناشی از نفرت بود و امهاف نیز در ماه دسامبر گذشته موضوع افزایش یهودی ستیزی در آمریکا و راه های مبارزه با آن را با رهبران جامعه یهودی در کاخ سفید مطرح نمود. در ادامه جو بایدن با  تشکیل یک گروه کاری دولتی از آنها خواست روی توسعه استراتژی تازه کار کنند.

دبورا لیپستاد، نماینده ویژه نظارت و مبارزه با یهودستیزی در دولت بایدن، نیز طی اظهاراتی اعلام استراتژی تازه را یک لحظه تاریخی در مبارزات مدرن علیه آنچه کهنه ترین نفرت دنیا شمرده می شود، دانست.

وی گفت:”این اولین باری ست که دولت آمریکا نه تنها یهودی ستیزی را یک مشکل جدی در این کشور می داند که برای مبارزه با آن برنامه روشن ارائه می کند.”

خبر اصلی را اینجا (+) بخوانید.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.