خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پلیس نیکاراگوئه کلیسای کاتولیک را به پولشویی متهم کرد

پلیس نیکاراگوئه گفت: در حال تحقیق در مورد چندین اسقف نشین کلیسای کاتولیک به اتهام پولشویی است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، یک روز پس از آن که رسانه های محلی گزارش دادند که حساب های بانکی کلیساها در این کشور آمریکای مرکزی مسدود شده، پلیس نیکاراگوئه کلیسای کاتولیک این کشور را به پولشویی متهم کرد.

پلیس وفادار به دولت «دانیل اورتگا» که به شدت با اسقف های نیکاراگوئه درگیر شده است، اعلام کرد: از ۱۹ ماه مه صدها هزار دلار در تأسیسات مربوط به کلیسا در مناطق مختلف کشور پیدا کرده است.

دولت اورتگا حملات علیه کلیسای کاتولیک را در پی تظاهرات ضد دولتی در سال ۲۰۱۸ تشدید کرده است که طی آن حدود ۳۶۰ نفر جان خود را از دست دادند. دولت، اسقف ها را که میانجی مذاکرات بین دولت و معترضان بودند، به تلاش برای کودتا متهم می‌کند.

از زمان اعتراضات ضد دولتی، اورتگا کشیش ها و راهبه ها را زندانی و اخراج کرده، زیارت و راهپیمایی های مذهبی را ممنوع کرده و خانه های سالمندان و آشپزخانه‌هایی را که توسط راهبه ها اداره می شد، بسته است. فوریه گذشته، یک دادگاه نیکاراگوئه، اسقف رولاندو آلوارز، منتقد برجسته دولتی را به دلیل خیانت و جرایم سایبری به ۲۶ سال زندان محکوم کرد.

گروه‌های حقوق بشری سیاست دولت چپگرای اورتگا را در راستای تهدید آزادی بیان در این کشور آمریکای لاتین ارزیابی می‌کنند.

منبع شفقنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.