خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اسلام‌ستیزی هندوهای افراطی به دادگاه عالی بمبئی رسید

دادگاه عالی بمبئی هند اعلام کرد که شکایتی با عنوان آلودگی صوتی بلندگوهای یک مسجد در این ایالت مطرح شده و هیئت مدیره آن باید در دادگاه حاضر شوند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، دادگاه عالی بمبئی درخواست کرده است که متولیان مسجد غوثیه در منطقه کندیوالی به عنوان خوانده در یک شکایت کتبی علیه استفاده از بلندگوهای این مسجد در دادگاه حاضر شوند.

فردی به نام رینا ریچارد، چندین بار برای اقدام فوری برای جلوگیری از آنچه آلودگی صوتی ایجاد شده توسط بلندگوهای این مسجد خوانده به پلیس مراجعه کرده است.

وی همچنین به دادگاه شکایت کرده و هیئت مدیره مسجد باید هفته آینده به این دادخواست پاسخ دهند و به دادگاه مراجعه کنند.

ریچارد ادعا کرده است که منطقه مورد نظر به دلیل وجود بیمارستان در نزدیکی مسجد، «منطقه سکوت: به شمار می‌رود! با این حال، پلیس هیچ اقدامی در مورد شکایات او در ماه گذشته در مورد استفاده از بلندگو توسط مسجد در هنگام اذان صبح انجام نداد.

رضوان تاجر، وکیل این مسجد اعلام کرد که مسجد در منطقه سکوت نیست زیرا بیمارستان ۲,۵ کیلومتر دورتر است.

بر اساس گزارش‌ها پلیس بمبئی به این مسجد اجازه استفاده از بلندگوها را تا پایان ماه می مشروط به شرایط خاص، داده بود. دادگاه ادله وکیل مسجد را پذیرفت و به دولت دستور داد تا در مورد درخواست‌های بعدی مجوز طبق قانون تصمیم‌گیری کند.

قوانین آلودگی صوتی که در سال ۲۰۰۰ تصویب شده مقرر می‌کند که فاصله ۱۰۰ متری مؤسسات آموزشی، بیمارستان‌ها و دادگاه‌ها «منطقه سکوت» نامیده می‌شود. این قوانین در سال ۲۰۱۷ با این قید اصلاح شد که هیچ منطقه‌ای نباید تحت منطقه سکوت یا طبقه‌بندی قرار گیرد مگر اینکه به طور خاص توسط دولت ایالتی اطلاع داده شود. پیش از این، مسئولان ایالت به دادگاه اطلاع داده بودند که این مسجد در منطقه سکوت اعلام شده قرار ندارد.

گروه‌های افراطی هندو در سال‌های اخیر بارها به مساجد و نمازگزاران در شهرهای مختلف هند حمله کرده و شکایت‌های متعددی را علیه پخش اذان از مساجد طرح کرده‌اند. اسلام‌هراسی پس از روی کار آمدن حزب بهاراتیا جاناتا به رهبری نارندرا مودی شدیداً افزایش یافته و هندوهای افراطی به هر بهانه‌ای به مدارس، مساجد و مشاغل مسلمانان حمله می‌کنند.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.