خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مرکز یهودیان در باکو با تصمیم علی اف ساخته خواهد شد!

الهام علی اف در نشستی ویژه با سران جامعه یهودی، از ایجاد یک مرکز چند منظوره برای یهودیان در باکو خبر داد و گفت این تصمیم در جریان سفر هرزوگ به باکو اتخاذ شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، به نوشته روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، الهام علی اف، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان، در دیدار با اسحاق هرزوگ رئیس اسرائیل به برنامه های جدید احداث مراکز چندمنظوره برای یهودیان در باکو اشاره کرد. به گفته علی اف، جمهوری آذربایجان در حال ایجاد یک مرکز خاص یهودیان در شهر باکو است.

الهام علی اف در نشستی ویژه با سران جامعه یهودی، از ایجاد یک مرکز چند منظوره یهودی در مرکز باکو خبر داد و گفت این تصمیم در جریان سفر هرزوگ به باکو اتخاذ شد.

الهام علی اف افزود: «یهودیان در (جمهوری) آذربایجان شهروندان ارزشمندی هستند و ما هر کاری که بتوانیم برای آن ها انجام خواهیم داد و این اقدام ما،در ادامه روند طبیعی صدها سال دوستی بین ملت‌های آذری و یهودی و جامعه یهودیان در خاک (جمهوری) آذربایجان است.»

خاخام ضمیر ایسایف ، خاخام جامعه سفاردی نیز در یک نشست ویژه با جامعه یهودیان، از رئیس جمهور الهام علی اف برای هدیه تولدش به منظور ارتقای مدرسه یهودیان تشکر کرد و گفت ما مفتخریم که موقعیتمان به طور قابل توجهی تقویت شده است.

جامعه-یهودیان-آذربایجان
این در حالی است که با رصد هیئت تحریریه ادیان نیوز و برخی از منابع مشخص شده است هرتزوگ چندی پیش و در جریان سفر اخیرش با جامعه یهودیان آذربایجان دیدار و گفتگوی صمیمی داشته است.
منبع قدسنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.